معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: با راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، تمامی مدارس دوره ابتدایی استان در این سامانه ورود و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیقه عبدالهی گفت: در شرایط کنونی که مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار تعطیلی اضطراری شده اند؛ با تلاش و برنامه ریزی صورت گرفته از سطح ستاد تا صف، با همت مدیران دلسوز و معلمان تلاشگر در سطح استان، آموزش دانش آموزان استمرار پیداکرده است.

او افزود: در کنار سلامت جسمی دانش آموزان، سلامت روانی آن‌ها برای آموزش و پرورش دارای اهمیت خاصی است به این جهت همکاران ما با ارسال پیام‌های آموزشی، پیام‌های تربیتی و بهداشتی در حفظ سلامت روانی دانش آموزان توانستند منشا اثر باشند و در کنار این کار با ارائه فایل‌های صوتی، تصویری، تکالیف مهارتی وآزمون‌های عملکردی، فرایند آموزش و یادگیری را تداوم دادند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش پرورش کردستان، بیان کرد: در روز‌های آغازین تعطیلات پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، در گام نخست، در سطح وزارت با شعار «آموزش تعطیل نیست؛ اگر چه مدارس تعطیل باشند.» زمینه آموزش‌های تلویزیونی برای دانش آموزان در سطح ملی را فراهم شده که قدم ارزشمندی بود و توانست بسیاری از نگرانی‌های خانواده‌ها را مرتفع کند.

عبدالهی افزود: در گام دوم با راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» زمینه آموزش مجازی دانش آموزان به صورت یکپارچه در یک فضای ایزوله و اختصاصی با مالکیت آموزش و پرورش فراهم شد و این شبکه از روز ۲۱ فروردین ماه ۹۹ راه اندازی شد و در دوره ابتدایی استان تمامی مدارس مستقل در این سامانه ورود پیدا کرده اند.

به گفته عبداللهی تعداد زیادی از مدیران و معلمان تاکنون در سامانه شاد ورود پیداکرده اند، ذکر کرد: امیداورام در یک فضای تعاملی که در بین معلمان و دانش آموزان ایجاد می‌شود به صورت هدفمند و یکپارچه مدیریت زمان آموزش را برای دانش آموزان داشته باشیم.

او عنوان کرد: دغدغه اصلی ما در این شرایط بحث مسائل آموزشی، دانش آموزانی بود که به فضای مجازی و آموزش‌های تلویزیونی دسترسی نداشتند، لذا برای دانش آموزان محتوا‌های آموزشی را در قالب DVD آموزشی برای تمامی پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی با حضور معلمان توانمند و مجرب تهیه کردیم و این معلمان بر اساس بودجه بندی از اسفند به بعد تدریس کردند و با رعایت موازین بهداشتی این محتوای آموزشی درقالب ۹۶ تدریس به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان مدارس روستایی قرارگرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش پرورش کردستان گفت: این محتوای آموزشی علاوه بر مدارس روستایی در اختیار مدارس شهری هم که دانش آموزان آن‌ها به شبکه مجازی دسترسی ندارند، قرارگرفت که بتوانند از این محتوای استفاده کنند.

به گفته این مقام مسئول محتوای تولیدی استان برای تمامی دانش آموزان استان حتی در دورترین مناطق مرزی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان با رعایت موزاین بهداشتی قرار گرفته است و از پتانسیل ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف هم در جهت بهره برداری از این دی وی دی‌ها استفاده شده است.

او از تهیه و تدوین درس نامه‌های آموزشی خودآموز توسط معلم با کمک گروه‌های آموزشی و راهبران استان خبر داد و گفت: در این درسنامه ها، محتوای‌های آموزشی دروس باقیمانده به صورت گام به گام تدریس می‌شود و از اول اردیبهشت ماه ۹۹ در اختیار دانش آموزان مناطق روستایی با رعایت موازین بهداشتی قرار خواهد گرفت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در استان کردستان حدود ۲۰ درصد مدارس دوره ابتدایی دسترسی به شبکه آموزش نداشتند، بیان کرد: مقرر شده است در کنار تدوین این درسنامه ها، فیلم‌های پخش شده شبکه آموزش توسط شهرستان‌ها و مناطق در قالب دی وی دی‌های تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار گیرد که دانش آموزان بتوانند از این تدریس‌ها و آموزش‌ها بهرمند شوند.

او بر اهمیت حفظ ارتباط و پیوند معلم و دانش آموز تاکید کرد و افزود: معلمان مناطق روستایی در ایام تعطیلات مدارس همیشه سعی کرده اند به صورت تلفنی با دانش آموزان این ارتباط عاطفی را برقرار بکنند.

عبداللهی از اجرای طرح «همیار معلم» در مدارس ابتدایی استان خبر داد و گفت: در این طرح از افراد باسواد خانواده دانش آموزان برای آموزش دانش آموزان دوره ابتدایی استفاده شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان همچنین از ایجاد و راه اندازی مراکز تخصصی پاسخگویی در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراکز برای پاسخگویی به سوالات درسی و ابهامات دانش آموزان و خانواده‌ها راه اندازی شده است که گروه‌های آموزشی و راهبران آموزشی و تربیتی در این مراکز حضور دارند و هر روز به سئوالات دانش آموزان یک پایه با اطلاع رسانی صورت گرفته، پاسخ داده می‌شود.

او در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش و همراهی و همکاری کلیه معلمین دلسوز استان در استمرار فرایند آموزش در ایام تعطیلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، یادآور شد: با تدابیری اندیشیده شده هیچ دانش آموزی در سطح استان از آموزش محروم نباشد و برای اطمینان از این قضیه هم تیم‌های نظارتی در سطح استان و شهرستان‌ها فعال و عملکرد و وضعیت درسی تحصیلی و آموزشی دانش آموزان را رصد می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.