بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی کردستان در جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری در سال تحصیلی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، صدیقه عبدالهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: به منظور ایجاد زمینه و شرایط افزایش انگیزه دانش آموزان در یادگیری و تعمیق، توسعه وکاربست آموخته‌های آنان در سال جاری، جشنواره جابر بن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری با مشارکت بیش از ۱۲۰ هزار دانش آموز دوره‌ی ابتدایی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از دستاورد‌های ارزشمند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نگاه ویژه به بحث پژوهش در مدارس می‌باشد؛ گفت: در این راستا اجرای این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای آموزش پژوهش محور در بین دانش آموزان فراهم می‌نماید.

عبدالهی نهادینه کردن تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان و تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق دانش آموزان به نوآوری و پرورش تفکر خلاق و حل مسئله با فراهم کردن زمینه خودباوری-خلاقیت و پویایی و نشاط در بین دانش آموزان را از مهمترین اهداف این جشنواره عنوان کرد.

او از دیگر اقدامات در راستای کیفیت بخشی را توسعه تکالیف مهارت محور و اجرای آن در ۱۸۵۰ کلاس دوره اول ابتدایی استان دانست و اجرای فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان بر اساس برنامه درسی در حوزه‌های تربیت و یادگیری در ۱۰۰ درصد کلاس‌های درس دوره‌ی ابتدایی و کیفیت بخشی به فرایند یاد دهی-یادگیری در کلاس‌های چندپایه مدارس روستایی با استقرار ۱۳۳ نفر راهبر آموزشی و تربیتی و تجهیز ۴۵۳۵ کلاس (۶۲ درصد از کلاس ها) دوره ابتدایی به امکانات هوشمند سازی را از دیگر فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس برشمرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.