استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شکست کرونا نیازمند همراهی همه مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقیدر جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

اوبا تجلیل از تلاش‌ها و خدمات اعضای این ستاد و جامعه پزشکی و پرستاری که در خط مقدم مقابله با کرونا هستند افزودک در سایه این تلاش‌ها، روند بیماری کرونا در استان رو به سمت کنترل است.

استاندار با اشاره به افزایش آمار مبتلایان کرونا در روز‌های اخیر گفت: بخشی از این افزایش آمار به دلیل اجرای موفق طرح غربال‌گری سلامت و شناسایی بیماران است که در حوزه درمان نیز تأثیرگذار بوده است.

پورمحمدی ادامه داد: با وجود افزایش آمار مبتلایان، روند فوتی‌های ناشی از کرونا تقریباً ثابت است و در اثر مداخلات انجام‌شده و همراهی مردم، پیش‌بینی‌های صورت گرفته مبنی بر اوج بیماری در اواخر اسفند و اوایل فروردین محقق نشد که این موفقیت بزرگی است.
استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت تحلیل و بررسی ابعاد اقتصادی و اجتماعی کرونا تأکید کرد و گفت: متخصصان دانشگاهی باید با رصد اتفاقات، آمار و گزارش‌ها، ابعاد مختلف این پدیده را تجزیه و تحلیل کنند تا مبنای تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها قرار گیرد و نتیجه اقدامات و مداخلات نیز روشن شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.