عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال کشور توضیحاتی ارائه کرد.

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس کمیته ورزشی و زنان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بنده چهارشنبه هفته گذشته پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال را از اعضای مجمع این فدراسیون به صورت غیررسمی دریافت کردم، گفت: قرار بود روز گذشته این پیش نویس به دست اعضای مجمع برسد، هرچند که متن اساسنامه مناسب به نظر می‌رسد، اما ممکن است نکاتی در بخش‌هایی از آن وجود داشته باشد.

او با اشاره به روند قانونی و حقوقی تصویب پیش نویس تصریح کرد: پس از اظهارنظر اعضای مجمع روی پیش نویس و تأیید فیفا، اساسنامه از سوی دولت تصویب می‌شود و در نهایت به مجلس می‌رسد تا آن نمایندگان آن مصوبه را با قوانین جمهوری اسلامی تطبیق دهند، همچنین اگر در پارلمان روی اساسنامه نظری وجود داشته باشد، بررسی خواهد شد.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: برای تصویب پیش نویس محدودیت زمانی وجود دارد و مجمع فدراسیون فوتبال، فیفا، دولت و مجلس باید هر چه سریع‌تر در زمانی خاص این مسئله را اجرایی کنند.

رئیس کمیته ورزشی و زنان کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: یکی از الزامات موجود در این اساسنامه، در نظر گرفتن حاکمیت قوانین جمهوری اسلامی ایران به عنوان قوانین ملی و داخلی است و یکی از قانون‌های کشور هم، منع به‌کارگیری بازنشستگان است.

او گفت: موضوع های مختلفی در اساسنامه پیش بینی شده که برخی از آنها مفاد مورد نظر طرح تیپ فیفا است؛ برای مثال استقلالِ رکن قضایی از نکات مهمی است که پیشتر در اساسنامه فدراسیون فوتبال ما وجود نداشت و اکنون منظور شده است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اساسنامه فدراسیون فوتبال در بیشتر بخش‌های خود از قوانین فیفا پیروی کرده است، تصریح کرد: فدراسیون فوتبال ما یک نهاد عمومی غیر دولتی به شمار می‌رود و با این حال، موضوع احترام به قوانین داخلی و ملی و همچنین اجرای آنها در این اساسنامه گنجانده شده است.

رئیس کمیته ورزشی و زنان کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: پیش از این درباره اساسنامه فدراسیون‌ها چنین مصوبه‌ای نداشتیم و این مسئله برای اولین بار در یک اساسنامه و در چارچوب ضوابط قانونی داخلی و بین المللی به صورت کامل تدوین می‌شود که هم از سوی فیفا تأیید می‌شود و هم چرخه حقوقی داخلی خود را هم به‌عنوان یک مصوبه طی می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار