رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۱۵ هزار واحد صنفی این شهرستان هرچه سریعتر در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حمید آزادبخت اظهارداشت: با توجه به انتشار ویروس کرونا و تعطیلی واحد‌های صنفی همه این واحد‌ها باید برای شروع به کار در سامانه Salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده و برای التزام به اجرای ضوابط سلامت مقابله با کرونا تعهد بدهند.

او گفت: براساس جدیدترین اطلاعیه اتاق اصناف ایران، اصناف در صورت تمایل می‌توانند با ثبت نام و اخذ تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا در طرح فاصله‌گذاری هوشمند شروع به کار کنند.

آزادبخت ضمن تقدیر از همراهی مردم در کاهش تردد‌های غیرضروری بر استمرار اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کنترل جدی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا بیان کرد: برای شروع فعالیت مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، کلیه واحد‌های صنفی از ۲۲ فروردین می‌توانند در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تایید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت نام کنند.

رییس صمت ادامه داد: دستورالعمل‌های سلامت محیط کار شاغلین، و مشتریان کلیه مساغل و اصناف در مقابله با کرونا در سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir در دسترس مردم و اصناف است.

آزادبخت ادامه داد: اصناف پس از تایید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا بصورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی از طریق سامانه نصب در واحد صنفی می‌توانند شروع به فعالیت کنند

او افزود: همچنین فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا تعطیل شده‌اند، تا اعلام عادی شدن شرایط کماکان تعطیل هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی می‌باشند.

آزاد بخت افزود: همه اصناف بروجرد تا پایان هفته فرصت ثبت نام در سامانه دارند و هرگونه تصمیم احتمالی دولت در راستای حمایت از اصناف مشروط به ثبت نام در سامانه سلامت دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار