دو سوم کارکنان و اصناف با رعایت موازین بهداشتی از شنبه ۲۳ فروردین فعالیت‌ها را آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد حسین زادگان استاندار مازندران گفت: سختگیری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه اصناف به ویژه کسب وکار‌هایی که بیشتر با مردم سرو کار دارند از شنبه آینده بیشتر می‌شود.

او با بیان اینکه به منظور کاهش تردد مردم اختیارات مدیران شهرستانی نیز بیشتر شده است، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر این که دو سوم کارکنان و اصناف با رعایت همه موازین بهداشتی و پروتکل‌ها از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه فعالیت‌ها را شروع می‌کنند.

استاندار مازندران بر لزوم افزایش کارآمدی کارکنان در ارائه خدمات اداری به مردم تاکید کرد و افزود: کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه کنند تا مراحل زاید اداری برای کاهش تردد و حضور در ادارات حذف شود.

حسین زادگان با بیان اینکه ملاقات‌های عمومی روز‌های سه شنبه در ادارات نیز همچنان ممنوع است بر لزوم پاسخگویی از طریق سامانه صامد و دریافت مشکلات مردم به صورت تلفنی، پیامکی و یا در فضای مجازی تاکید کرد و از روابط عمومی‌ها خواست این موضوع را به صورت جدی اطلاع رسانی و دنبال کنند.

او از همکاری همه اصناف و مردم مازندران در یک ماهه اخیر قدردانی کرد و گفت: کسب و کار‌های مجاز نیز از روز شنبه طبق مقررات و پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا فعالیت کنند تا مجبور به برخورد نشویم.

بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند که مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی است، از شنبه ۲۳ فروردین آغاز خواهد شد و واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

 

فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار