رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: خانه نشینی در سایه کرونا، فرصت مغتنمی برای حفظ قرآن کریم است.

حجت الاسلام محمود میرجلیلی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و امور بیرون از محیط خانه را تعطیل و بسیاری را مجبور به خانه نشینی کرد، این خانه نشینی و فراغ بال فرصت مغتنمی برای حفظ کلام وحی است.

او افزود: افرادی که مشتاق به حفظ کلام الهی هستند، اما با اصول و روش‌های حفظ قرآن آشنایی ندارند یا در شهر محل سکونت آن‌ها کلاس و جلسات حفظ قرآن وجود ندارد و حافظان و قرآن آموزان به مربیان و اساتید نخبه و کارآشنا ارتباط و دسترسی ندارید و یا در این ایام پرخطر کلاس‌های حضوری آن‌ها تعطیل و در روند حفظ آن‌ها اختلال ایجاد شده است، می‌توانند در طرح حفظ مجازی قرآن کریم شرکت کنند.

حجت الاسلام میرجلیلی با بیان اینکه علاقمندان و مشتاقان با هر شرایط سنی، شغلی و زمانی می‌توانند گام به گام حافظ کل قرآن کریم شوند، ادامه داد: مربیان و کارشناسان مرکز حفظ مجازی استان یزد بر روند حفظ کاربران قرآن آموزان نظارت می‌کنند و هفته‌ای یک الی دو مرتبه با کاربران حفظ مجازی تماس می‌گیرند و ضمن سوال از محفوظات قرآن آموزان، به آن‌ها روش‌های حفظ و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه طرح حفظ مجازی قرآن از سال ۹۵ به صورت جدی در استان یزد دنبال می‌شود، اظهارداشت: قرآن آموزان می‌توانند در قالب این طرح در مدت چهار یا شش سال حافظ کلام وحی شوند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد با اشاره به اینکه در قالب این طرح قرآن آموز در مدت چهار تا شش سال حافظ قرآن کریم می‌شوند، تصریح کرد: به حافظان کلام وحی پس شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و اخذ نمره قبولی، گواهی حفظ قرآن کریم صادر می‌شود.

او گفت: علاقمندان به ثبت نام در طرح حفظ مجازی قرآن کریم تنها کافیست، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۹۹۰۸۱۴۸۲۴۶. پیامک کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار