رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد از اجرای طرح حفظ مجازی قرآن کریم در این استان خبرداد.

به صورت مجازی حافظ  کل قرآن کریم شویدحجت الاسلام محمود میرجلیلی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر در استان یزد در قالب طرح حفظ مجازی قرآن مشغول حفظ ترتیبی و حفظ سوره منتخب قرآن کریم، هستند.

حجت الاسلام میرجلیلی با بیان اینکه پنج مربی و کارشناس حافظ کل قرآن بر روند حفظ کاربران حفظ مجازی نظارت می‌کنند، افزود: این کارشناسان هفته ای یک الی دو مرتبه با کاربران حفظ مجازی تاس می گیرند و ضمن سوال از محفوظات قرآن آموزان، به آن‌ها روش‌های حفظ  و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.

او با اشاره به اینکه طرح حفظ مجازی قرآن از سال ۹۵ به صورت جدی در استان یزد دنبال می‌شود، اظهارداشت: قرآن آموزان می‌توانند در قالب این طرح در مدت چهار یا شش سال حافظ کلام وحی شوند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه یزد ادامه داد: در حال حاضر کم سن‌ترین قرآن آموز دختر بچه‌ای هفت ساله و مسن‌ترین قرآن آموز دوره‌های حفظ مجازی نیز بانویی ۶۰ ساله است.

حجت الاسلام میرجلیلی تصریح کرد: همچنین برای این حافظان کلام وحی پس شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که از سوی سازمان اوقاف و معاونت قرآن وزارت ارشاد برگزار می‌گردد، و اخذ نمره قبولی گواهینامه حفظ قرآن کریم صادر می‌شود.

او در پایان اضافه کرد: علاقمندان به شرکت در طرح حفظ مجازی قرآن کریم می‌توانند با تماس یا ارسال پیامک  به شماره ۰۹۹۰۸۱۴۸۲۴۶ که ویژه قرآن آموزان مجازی است، آمادگی خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.