حضور پررنگ میبدی‌ها در آزمون سراسری قران و عترت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد گفت: ۶۶۲ نفر از این شهرستان در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کردند.

هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، گفت: ۶۶۲ نفر از  شهرستان میبد در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شرکت کرده اند که ۶۰۶ نفر از این افراد در رشته حفظ و ۵۶ نفر نیز در رشته مفاهیم حضور داشتند.

او افزود: آزمون حفظ در رشته‌های حفظ سوره بقره، حفظ جزء اول، حفظ پنج جزء اول، حفظ پنج جزء آخر، حفظ ده جزء اول، حفظ پانزده جزء اول، حفظ بیست جزء اول، حفظ بیست‌وپنج جزء اول، حفظ جزء سی و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد ادامه داد: همچنین آزمون گروه مفاهیم نیز در رشته‌های مشترک بین معارف اهل‌بیت و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد (علیه‌السلام) برگزار شد.

او با اشاره به هدف از برگزاری این آزمون که سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی بوده است، گفت: ایجاد انگیزه در جامعه برای فراگیری معارف قرآن و عترت، شناسایی نخبگان و استعداد‌های قرآنی به‌ ویژه در گروه سنی جوانان و نوجوانان از اهداف دیگر این آزمون سراسری بوده است.

زارع با اشاره به رتبه دوم میبد بعد از مرکز استان در میزان استقبال از این آزمون، گفت: به جز این موضوع تعداد شرکت کننده در مقایسه با سال گذشته بیش از ۴۰درصد رشد داشته است که نشان از همت بلند موسسات قرآنی این شهرستان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاع کمالی
۱۰:۳۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
ممنونم از خبرنگر این خبر که خبر شهرستان میبد پوشش دادن
آخرین اخبار