فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران:

تردد معتادان در سطح شهر سبب انتقال بیماری کرونا می‌شود

زالی گفت: برای جمع آوری معتادان نیازمند تخصیص اعتبار از سوی ستاد ملی کرونا هستیم زیرا تردد آن‌ها باعث انتقال بیماری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران در اخبار شبکه ۵ اظهار کرد: برای جمع آوری معتادان از سطح شهر تهران نشستی با شهرداری و نیروی انتظامی داشتیم و این کار نیازمند اعتبار خاصی است. همچنین برای انجام این کار حمایت‌های لجستیکی از سوی سازمان‌های مربوطه مورد نیاز است.

او ادامه داد: تردد معتادان در سطح شهر تهران یک مشکل جدی است و نیازمند یک اعتبار ویژه از سوی ستاد ملی کرونا به دلیل ابعاد مختلف این موضوع هستیم؛ زیرا افراد معتاد در معرض بیماری بوده و به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی باعث انتشار ویروس و بیماری کرونا در سطح شهر می‌شوند. البته باید بگویم که شهرداری اقدامات خوبی را در این خصوص انجام داده است، اما باید کار‌های بیشتر و جدیی تری انجام شود.

زالی گفت: آمار میزان مراجعه به بیمارستان به طور مختصر شتاب کندی داشته است، اما کماکان شاهد مراجعه مردم به اورژانس و مراکز درمانی هستیم و میزان مراجعه مردم تا حد قابل قبولی افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: نگران موج دوم بیماری به دلیل بازگشت مسافران از سفر‌های نوروزی هستیم و آثار و عوارض این سفر‌ها را در مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و بستری آن‌ها مشاهده می‌شود.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: در حال حاضر میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاهش پیدا نکرده و استمرار مراجعه و ابتلای مردم به بیماری کرونا هنوز وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.