گزارش/

ارز بر مدار کاهش قیمت می‌چرخد/ علت گرانی سکه و طلا مشخص شد

در دومین هفته فروردین ۹۹ ارز سوار بر شیب قیمت، شاهد واقعی‌سازی نرخ شد.

روند صعودی بازار سرمایه پیشتاز در تحقق جهش تولید /قیمت ارز بعد از تعطیلات به چه رقمی می‌رسد؟ /علت گرانی سکه و طلا مشخص شد/بورس در سال جدید اولین رکورد ۲ هزار تریلیون تومانی خود را زد / سکه در دومین هفته فرودین ۱۵۰ هزار تومان گران شدبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دوم فروردین ۹۹ در حالی سپری شد که همچنان با کنترل شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و مثل هفته قبل  بازار  ارز در تعطیلات به سر می‌برد.  

بازار سرمایه و طلا نیز گوی سبقت را از یکدیگر ربودند و  روند رو به  افزایش را در پیش‌گرفته‌اند به‌طوری‌که در این هفته قیمت سکه  حدود ۱۵۰ هزار تومان  افزایش یافت همچنین شاخص بورس  با افزایش چشمگیری   مواجه بود.

سکه در دومین هفته فروردین  به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید

در دومین هفته فروردین سکه باقیمت ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان شروع به‌کار کرد و این قیمت در دومین روز نیز پایدار بود، اما فزایش قیمت در روز یکشنبه ۱۰ فرودین ۹۹ آغاز شد و سکه ۵۰ هزار تومان گران شد این روند افزایش قیمت در آخرین روز هفته ادامه داشت و به رقم ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌کار خود پایان داد.

شما می توانید روند قیمت طلا و سکه را در  جدول زیر  مشاهده کنید

محصول شنبه 9 فرودین 99 یکشنبه10 فروردین 99 دوشنبه 11 فروردین99 پنجشنبه 14 فروردین 99
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۰۰۰. ۶.۱۵۰ ۰۰۰. ۶.۱۵۰ ۰۰۰. ۶.۲۰۰ ۶.۳۰۰.۰۰۰
سکه طرح امامی ۶.۰۰۰.۰۰۰ ۶.۱۲۰.۰۰۰ ۶.۱۵۰.۰۰۰ ۶.۲۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۳.۱۰۰.۰۰۰ ۳.۱۳۰.۰۰۰ ۳.۱۵۰.۰۰۰ ۳.۱۷۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۱.۸۰۰.۰۰۰ ۱.۸۲۰.۰۰۰ ۱.۸۳۰.۰۰۰ ۱.۸۵۰.۰۰۰
سکه گرمی ۹۸۰.۰۰۰ ۹۸۰.۰۰۰ ۹۸۰.۰۰۰  ۹۸۰.۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۶۲۹ دلار  یک هزار و ۶۲۹ دلار  یک هزار و ۶۱۶ دلار و ۸۵ سنت یک هزار و ۵۸۵ دلار و  ۳۶ سنت
طلای ۱۸ عیار ۶۱۷.۵۲۳ ۶۲۵.۶۰۳ ۶۲۵.۰۳۰  ۶۳۱.۳۷۴

برخلاف اینکه بازار  طلا و سکه  از ابتدای سال نو فعالیتی نداشته است  قیمت آن   به‌جز روزهای تعطیل رسمی  اعلام شد که البته  نرخ انس جهانی بر اساس فرمول خاصی است  که قیمت دلار هم در آن   هرروز  محاسبه  می‌شود.

معاملات پشت خطی در تعیین قیمت طلا اثر دارد 

محمدکشتی آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در معاملات چه به صورت رسمی و بازارهای باز و چه به صورت بازارهای بسته، قیمت‌ها براساس یک اساس و فرمول خاص محاسبه می‌شوند، نه اینکه یک شخص تعیین کننده قیمت ها باشد. قیمت ها را شاخص ها تعیین می‌کنند.در هرلحظه قیمت برابری ارزها و قیمت انس جهانی هم اعلام می‌شود؛ بنابراین با تعطیل بودن و بسته بودن بازارها، این شاخص‌ها و فرمول‌ها همچنان وجود دارند.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: فرمول‌های واقعی، تعیین‌کننده قیمت‌ها هستند. بازارها بسته باشند یا باز، معاملات انجام می‌شود و حتی در حالت بسته بودن بازار، هستند کسانی که به صورت بسته یا در اصطلاح پشت خطی در حال انجام معاملات هستند.

وی تاکید کرد: به همین دلیل است که نوسانات قیمتی در قیمتهای سکه و طلا وجود دارد و این درحالی است که کل واحدهای صنفی طلا و جواهر در سطح کشور تعطیل هستند، اما در واحدهایی به ویژه در شهرستانهای کوچک که عمدتا نظارتی هم بر آنها نیست، معاملات در حال انجام است. 

شما می توانید قیمت در دومین هفته فروردین به صورت نمودار مشاهده کنید

روند صعودی بازار سرمایه پیشتاز در  تحقق جهش تولید /قیمت ارز بعد از تعطیلات به چه رقمی می رسد؟/علت گرانی سکه و طلا مشخص شد

قیمت های اعلام شده ارز در ایام سال نو غیر واقعی هستند

در بازار ارز نیز مانند هفته گذشته نرخ رسمی از سوی صرافی ملی اعلام نشد اما  به صورت غیر رسمی قیمت هایی در فضای مجازی اعلام شده که این ارقام رسمی و واقعی نیستند 

رئیس شورای عالی کانون صرافان گفت: به دلیل عدم فعالیت صرافی‌های رسمی، دلالان در شرایط نبود مشتری و تقاضا، بین خود معامله کرده و نرخ تعیین می‌کنند. نرخ‌هایی که در برخی کانال‌ها منتشر می‌شود، غیرواقعی و ساخته و پرداخته دلالان است.

تاثیر کنترل نرخ بازار ارز بر جهش تولید/ آیا ارز در سال جدید گران می شود؟

علی اصغر سمیعی رییس سابق کانون صرافان  در گفت‌وگو با خبرنگارنبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اثر شیوع ویروس کرونا بر بازار ارز گفت: در ابتدا باید دید که ویروس کرونا بر سایر بازارهای مالی چگونه اثر می‌گذارد چراکه به منطور جلوگیری از شیوع این ویروس تجارتخانه‌ها ، کارخانه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی غیرفعال و دست از کار کشیده‌اند که در پی آن بسیاری از افراد جامعه فعالیت‌ها و سفرهای غیرضروری را لغو کرده‌اند حال در این زمان سؤالی که مطرح می‌شود این است که چه کسی به‌عنوان خریدار وارد بازار ارز می‌شود؟

او بیان کرد: هم اکنون افرادی که بخواهند حتی سرمایه خود را از  تومان به ارز و به سایر کشورها انتقال دهند به ۲ دلیل این امر با تأخیر انجام می‌شود اولین عامل آن را می‌توان تعطیلی اقتصاد و کسر درآمد معمول خود براثر شیوع ویروس کرونا دانست و تمایل نداشتن افراد جامعه به این امر را می‌توان دومین دلیل اثرگذار برشمرد.

سمیعی تصریح کرد: همان‌طور که از میزان تقاضا برای مصرف ارز کاسته شده است عرضه آن نیز به همان کاهش‌یافته است و به‌عبارت‌دیگر به مقداری که ارز برای فروش کم است به همان میزان عرضه ارز در بازار کاسته شده است چراکه فعالیت صادرکنندگان به‌طور جدی روند نزولی را در پیش‌گرفته است و از طرفی قیمت نفت در بازار جهانی به‌طور کم‌سابقه کاهش‌یافته است. همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور نرخ تورم و بهره رقم مطلوبی را ندارد.

او بیان کرد: از دلایلی که سبب آشفتگی در بازار ارز می‌شود را می‌توان به غیرواقعی و چند نرخی بودن ارز اشاره کرد که علاوه بر رانت و فساد در بازار یکی از موانع عمده تولید در کشور محسوب می‌شود.

سمیعی اظهار کرد: اگر ارز، ارزان تر از نرخ واقعی در اختیار واردکننده قرار بگیرد که در مقابل کالا وارد کند و قیمت آن را متناسب با ارز دریافتی به بازار عرضه کند چنین فعالیتی با تولید ملی منافات دارد به‌طور مثال زمانی که با ارز ۴٬۲۰۰ تومانی گوشت و لبنیات وارد کشور می‌شود باعث کاهش تولید و ضرر به محصولات دامداران می‌شود این امر نیز در محصولات کشاورزی مانند علوفه ، میوه و غیره صدق می‌کند. ، اگر محصولات کشاورزی با ارز ارزان و غیرواقعی وارد شود موجب صدمه به صنعت کشاورزی می‌شود.

او افزود: غیرواقعی بودن قیمت ارز سبب می‌شود حتی کالاهایی که وارداتشان به کشور غیرقانونی است به‌صورت قاچاق وارد بازارهای کشور شود چراکه تولیدکنندگان داخلی هزینه تولیدشان بر اساس نرخ واقعی است و ناگزیرند قیمت کالای خود را بر اساس هزینه‌های تمام‌شده آن تعیین کنند و این امر سبب می‌شود انگیزه رقابت با کالاهای خارجی را از دست بدهند.

سمیعی درباره تحقق جهش تولید بیان کرد: بزرگ‌ترین اقدام برای ایجاد جهش تولید در کشور را می‌توان به تعین نرخ واقعی و واحد ارز اشاره کرد که لازمه آن تغییر سیاست‌های مالی و ارزی در کشور است از طرف دیگر تسهیل واردات مواد اولیه برای کارخانه‌ها هم می‌تواند در این امر سودمند باشد .

او در پایان افزود: با توجه به اینکه در فروردین ۹۸ قیمت دلار با نرخ  حدود  ۱۲هزار تومان و تورم  ۳۰٪  در کشور شروع به فعالیت کرد طبیعی است که امسال دلار در بازار ارز  با قیمت  حدود ۱۷ هزار تومان معاملات خود را آغاز کند.البته همیشه بانک مرکزی با توجه به اینکه عرضه کننده عمده ارز است، می تواند، با کم و زیاد کردن عرضه قیمت مورد دلخواه خود را به بازار تحمیل کند.

روند رو به رشد شاخص بورس ادامه دارد/ بازار سرمایه در صف اول حمایت از جهش تولید

حامد ستاک کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگارنبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: بازار سرمایه در سال  جدید  ادامه روند رو به افزایش سال گذشته را دنبال خواهد کرد  نکته قابل‌توجه رشد بازار سرمایه  این است که آحاد جامعه با این بازار آشنا شدند و سبب شد بخشی از نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه سرازیر شود و این امر موجب افزایش  شاخص بورس شده است و تا زمانی که این عامل برقرار باشد این روند ادامه خواهد داشت چراکه با توجه به نوسان در بازارهای مالی موازی  افراد جامعه به دلیل جذاب بودن بازار سرمایه میل بیشتری به سرمایه‌گذاری در این بازار هستند.

ستاک افزود: به دلیل ایجاد  تحریم‌های ظالمانه  علیه ایران بازار سرمایه  در کشور رابطه مستقیمی با سایر بازارهای  دیگر کشورها ندارد و همین امر سبب می‌شود تحت تأثیر مستقیم بازارهای جهانی نباشد که البته در مورد کالا های اساسی تاثیر پذیر است  و به‌عبارت‌دیگر جزیره‌ای عمل می‌کند و رابطه یک به یک ندارد  البته  نباید فراموش  شود که صعود و نزول جزو ذات بازار سرمایه است و  قطعا در پیش بینی ها افت و خیز  شاخص وجود خواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش بینی می شود با طولانی شدن شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز تولیدی و اقتصادی   شاهد افت بازار سرمایه خواهیم بود اما با  پایدار بودن ورود نقدینگی به بازار هرچند اندک سبب می‌شود از این  امر تا حدی جلوگیری شود چرا که میل به سرمایه گذاری در بورس باعث شد است که به میزان یک‌میلیون و  ۱۰۰ هزار تراکنش معاملاتی در آخرین روز کاری  دومین هفته فروردین ۹۹ انجام شود.

او  افزود :مهم‌ترین عاملی که سبب می‌شود بازار سرمایه افت کند جذاب شدن بازارهای موازی مانند ارز، طلا، سکه و مسکن است که این امر می‌تواند  در سرمایه‌گذاری  و کاهش نقدینگی در بازار بورس  اثر بگذارد.

ستاک درباره تأثیر بازار سرمایه در تحقق بخشیدن به شعار سال (جهش تولید) گفت : معتقدم بازار سرمایه در صف اول تحقق شعار امسال است چراکه شفاف‌ترین، ارزان‌ترین و عادلانه‌ترین تأمین مالی می‌تواند از طریق بازار سرمایه صورت بگیرد و جهش تولید در تأمین مالی جمعی اتفاق می‌افتد که مکان آن بازار سرمایه است و به‌طور شفاف این منابع مالی و معاملات آشکار هستند و افراد جامعه بر آن نظارت می‌کنند که این امر منوط به ایجاد شرایط و تمهیدات مناسب است.

شما می توانید نمودار شاخص بورس را در تصویر زیر مشاهده کنید

روند صعودی بازار سرمایه پیشتاز در تحقق جهش تولید /قیمت ارز بعد از تعطیلات به چه رقمی می‌رسد؟ /علت گرانی سکه و طلا مشخص شد/بورس در سال جدید اولین رکورد خود را زد / سکه در دومین هفته فرودین ۱۵۰ هزار تومان گران شد

بورس تهران به دو هزار تریلیون تومان رسید

شاخص کل با ۲۰۱۳ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۵۴۷۶۶۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن با ۱۲۳۰ واحد افزایش روبرو شد و به رقم ۱۹۵۲۰۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول با ۲۸۳۸ واحد افزایش به رقم ۳۸۶۵۱۹ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۲۰۱۳ واحد کاهش رقم ۱۱۶۵۳۷۶ واحد را تجربه کرد.

بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را توسعه معادن و فلزات، مخابرات ایران، بورس اوراق بهادار تهران، بانک تجارت، مبین انرژی خلیج فارس، بورس کالای ایران، فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش، پتروشیمی پردیس، فجر انرژی خلیج فارس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پتروشیمی شیراز و سرمایه گذاری دارویی تامین به نام خود اختصاص دادند.

از سویی دیگر بیشترین حجم معاملات را بانک تجارت، بانک صادرات ایران، گلوکوزان، سرمایه گذاری خوارزمی، بانک صادرات ایران (وبصادر ۲)، توسعه معادن و فلزات، صندوق سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر، پارس خودرو، حق تقدم بیمه دانا، بانک اقتصاد نوین، لیزینگ رایان سایپا و بانک ملت به نام خود ثبت کردند.

حال باید دید با اتمام روزهای تعطیل سال نو  بازارهای مالی  با چه روندی شروع به معامله می کنند. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۴۵ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام خواهشا این نظر رو بزارید
از اول عمر هیچی ندیدیم گفتیم درس بخونیم خوندیم خوندیم اخرش هیچی چون پارتی نداریم با این گرونی چجوری زندگی کنیم مگه چند سال عمر میکنیم که همش تو حسرت و بدبختی باشه ما ک گناهی نکردیم ن مال کسیو خوردیم ن هیچی چرا خدا کاری نمیکنه ما حرکت خودمون رو کردیم الان دانشجو دکتری عمرانیم ی لپ تاپ نداریم نرم افزار رشته خودمون یاد بگیریم شاید فرجی شد ماشین گرون شد هیچی ندارم من چرا زنده ام؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۰ تير ۱۳۹۹
چرا هیچ نظارتی صوزت نمی گیره ؟چرا هیچ واکنشی از طرف مسئولین امر برای کاهش قیمت سکه و طلا و ارز صورت نمی گیره ؟اگر به همین صورت پیش بره شاهد وقایع و فجایع وحشتناکی در جامعه خواهیم بود و دیگر امنیت وجود نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
مسئولین عزیز،
دارین ظلم به مردمی میکنید که جز خدا کسیو ندارن.
منتظر پایان صبر خدا باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
این زندگی تموم هستیم نیست شد
Turkey
علی
۲۳:۳۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه به فکر دزدی وپر کردن جیب خودشونن مردم به درک که سختی میکشن
Turkey
ناشناس
۲۳:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یک ساله بیکارم مهریه چهارده تا سکه بدهکارم حساب کنیدبا حساب سکه هفت وپونصد چقدر میشه من از کجابیارم ازدواج مجدد کردم یه بچه نه ساله دارم به نظر شما من چیکارکنم زندان رفتن یه مشکل سکه خریدن یه مشکل دیگه .پس این مسئولین کجان خوابن یاخودشونو زدن به خواب؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۰۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لااقل به فکر اون بدبختی باشین که با این وضعیت کرونا باید سکه هفت و پانصدی برا مهریه بگیره. ننگ بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا کاش کسی بود از این گرانی کمر شکن و بی رحمانه به گوش مسولین مرساندند که مردم زیر این گرانی لح مسوند وکسی نیست که به دادمان برسه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
شرم کنید خدا لعنتتان کند با این گرانی لبتاپ ۱۵ ملیونی شد بیست ملیون من شغلم ادیت است لبتاپم رو دزد برد با هزار بدبختی ۵ ملیون جمع کردم پول پیش لبتاپ قسطی بدم ولی بعد عید خیلی راحت بتاپ ۵ ملیون گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
Aboozar
۱۳:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
این آقا که کارش بازار طلا هست و سود و نفعش تو این بازار هست باید یه طوری توجیه کنه که کسی پیگیر این موضوع نشه . ولی خدا وکیلی طلا رو از حالت واقعی در بیارن و مثل بورس باهاش برخورد کنن ستمه چون مبنای محاسبه مهریه کلی از مردمه و استارت جهت شروع زندگی یه عده است . افسوس که مسئولین چشم و گوششون رو بستن
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۱۲:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه بازار ایران همه چیزش دست مافیا هست و هیچ وقت اقتصاد درست نمیشه هیچ وقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
مردم دارند به سختی زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ارزش پولمون برا خرید نشون میده که چقدر به کجا جهش داشتیم،
برای خانواده های حقوق بگیر مستقیم به طرف جهنم
مافیای دولتی داره همه چیزو میبلعه
دیگه چیزی مونده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
دوست عزیز برجام خوب نبود درست به امریکا باج نمیدیم جاش روسیه چین
Germany
ز.اسفندیاری
۰۸:۵۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
الان ماچه کارکنیم،فعالیت آموزش آنلاین دانشگاههای کشور شروع شده ماهنوزیه لپ تاپ نداریم، رو حقوق وعید ی حساب کردیم که تعطیل شد یم واز حقوق وعیدی خبری نبود،مگه یه مربی مهدکودک چقدر حقوق میگیره که اونم دیگه نیست،،؟اونم نیمه وقت،؟ما بچه، کارو زندگی تداریم؟چطور بچه‌ها ی ما باید درس بخونن،کی باید پاسخ بده
Iran (Islamic Republic of)
صراف زاده
۰۳:۴۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
این هفته قیمت ارز رو میکشه پایین طلاهم میره زیر ۶۰۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ریال به زودی منقرض میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خجالتم خوب چیزیه..
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۱:۰۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خجالتم خوب چیزیه..این حرفا دروغی بیش نیس...فقط قشر پایین جامعه متضررمیشن..همه کارخانه ها وتولیدیها واسه خودشونه..مردم رودست انداختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
گرانی دیگرپدرمردم رادراوده گرانی مسکن دراین دولت نوبره کهتوانسته جلو گرانی گرانی مسکن رابگیره باسد تشويق کرد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
انشاالله چن وقت دیگه مشخص میشه چه بلایی سرمون اومده،،
بورس همه کشورها سقوط کرده الا بورس ایران هرروز رکوردمیزنه
دلیلش چیه ههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
شما که اجناس وکالت و خدمات را به دلار با ملت حساب میکنید پس چرا حقوق و دستمزد به ریال حساب مکند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا4۰
۲۳:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
توی خواب هم نمی بینیم که چندنفر اقتصاددان و مردمی و دلسوز روی کار بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خداوکیلی کمرمردم زیربارتورم شکست مسولین محترم انصاف هم خوب چیزیه باسازش بازور دعوا جنگ این دیگه مشکل شماست سایه تحریم را از سرمردم کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ما از یک طرف زیر سخت ترین تحریمها هستیم واز طرفی هم دولت و مدیران ایران خودرو وسایپاومدیران کارخانه هاودلالان هیچ وقت حاضر نیستند از منافع خود کوتاه بیایند و مردم مستضعف را درک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ما از یک طرف زیر سخت ترین تحریمها هستیم واز طرفی هم دولت و مدیران ایران خودرو وسایپاومدیران کارخانه هاودلالان هیچ وقت حاضر نیستند از منافع خود کوتاه بیایند و مردم مستضعف را درک کنند
United States of America
ناشناس
۲۱:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
طلا در اروپا فقط 39 دلار به قیمت جهانی است اما در ایران با دلار بازار سیاه 15 هزاری حساب میکنند که در میاد برای مردم عزیزمون 585 هزار برای یک گرم 18 عیار پس این 630 از کجا اومد و چجوری حساب کردند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۲۰:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ببینید توی ایران هرچی بره بالا پایین نمیاد.الکی فکرتونو درگیر نکنین.و تمام آرزوهاتونو ب گور ببرین.فقط دنیا دنیای مسئولینه.و پولدارا.ن ما بدبخت بیچاره ها
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من ک خسته شدم از این زندگی..مسئولین فقط بفکر خودشونن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کی میشه بشنویم یه چیزی ارزون بشه همچی سربه فلک کشیده به کجاچنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
قنبری
۱۹:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سرمایه گذاری تو طلا و ارز واقعا بجز استرس چیز دیگه ای نداره، اگه کسی میخواد ارزش پولش حفظ بشه باید یا تو بورس سرمایه گذاری کنه یا کالا خریداری کنه، چون وقتی دلار ۱۰۰۰ت میده بالا جنسی با همون ارزش ۱دلار ۳۰۰۰ت میده بالا
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۱۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام. نظر کارشناسی در باره لزوم تک نرخ شدن ارز جهت جهش تولید درست است. پیش بیتی می‌شود امسال شاهد ادامه ورود سرمایه به بازار بورس باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ایران با کل جهان بر عکس هست، بورس کل جهان داره سقوط می کنه تو ایران همیشه سبز و صعودی است، تو جهان قیمت نفت میاد پایین طلا کل جهان میاد پایین ایران میره بالا، تو کل جهان طلا میاد پایین، تو ایران میره بالا
-
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
چون ما یه چیز دیگه هستیم
Netherlands
شهریار
۱۸:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی چهار تا طلا فروشی توی تورزقوزآباد بازه اونا دارن خرید و فروش می کنن اون وقت قیمت طلا رو توی کل مملکت اون چهار تا تورقوزآبادی مشخص می کنن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یک زنم یک مادر سرپرست خانواده
یک ماهه که که از کار بیکار شدم و حقوق ندارم
اجاره رو.هم.نتونستم این ماه پرداخت کنم
فقط بخور و.نمیر شکممون رو سیر کردم
نگرانم خیلی نگران
مرگ برامون بهتر از این زندگیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
خدا به دادت برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
لااقل ی شماره ای چیزی بزار شاید کسی کمک کنه. من خودمم واسم مرگ بهتره البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
قشر ضعیف همیشه باید ضعیفتر بشه تو دین ما مسلما ن انصاف مرده دیگه ازدواج تشکیل زندگی شده قصه رویا خواب خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ماتایادمونه هروقت نفت میومدپایین طلاهم میومدپایین ولی حالا هرچی نفت میادپایین طلا میره بالا باباچهخبره بااین ملت بدبخت داریدچه میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
برای اینه که نمی دونیم چرا قوانین علم اقتصاد تو کشور ما درست عمل نمی کنه این رو یک اقتصاددان صالح درستکار و دلسوز باید جواب بده !!...؟؟؟...
Iran (Islamic Republic of)
opettotal
۱۶:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
باتوجه به اینکه قیمت ها براساس قیمتهای جهانی نیست بلکه براساس راغب بودن وبه کام بودن رئیسان اتحادیه بوده وخود سرمیه گذار اصلی بازار بوده اند پس هیج وقت نباید انتظار مخالف انان وسد بودن در برابر افزایش قیمتها داشت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پس چطور در بقیه کشورهای درحال توسعه ظرف مثلاً ده سال اخیر قیمت ارز در کشورشان ۱۰ برابر نشده
اینها دارند فیلم بازی میکنند اگربخواهند میتوانند ظرف چندماه قیمت ارز را به یک سوم قیمت فعلی برسانند
ولی مگر عقلشان راازدست داده باشند که لقمه به این چرب ونرمی را که باانواع واقسام شگردها ودلایل واهی به اینجا رسانده اند را بگذارند به این راحتی ها کاهش پیدا کند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۶:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سلام
این قیمت‌ها که الان هست خیلی خ. به چون شدیدا بعدکرونا همچی چندن برابر میشه هرکی تونست الان بهترین تایم برا خرید ماشین

چون بعد مریضی تقاضا به صورت عجیبی بالا میره یه تیبا رو بالای 100باید بخریم اون موقع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تا آدمای مریضی مث تو باشن که برا گرون شدن یه چیزی بدو برن خرید مملکت درست بشو نیست.!!!
Germany
بی نام
۲۱:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
شک نکن اگه ماشینم داشته باشی برای قحطی اینده بایدبفروشی البته اگه خریداری باشه
Iran (Islamic Republic of)
اب
۱۴:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
تو حتما یه ماشین صفر داری که مشتری نداره درسته که بعد بیماری مردم میوفتن تو بازار اما مطمعن باش اون بازار بازار ماشین نیست مردم تا یه سال میکشه که روال زندگیشون عادی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با توجه به قیمت جهانی طلا یک سکه کامل قیمتش بین 1200000تا 1500000هست این پول ایرانه که بی ارزشه برای همین قیمت طلا تو کشور بالاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خودتون فهمیدین چی گفتین؟!
همه جای دنیا طلا ودلار امده پایین سهام سقوط کرده

یعنی چی وقتی تقاضا نیس طلا چطوری گرون میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
به چه روزی انداختند کشور رو چهل سال تورم و فقر بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
یه جور میگه چهل سال انگار قبلش گلستان بوده و هیچ فلاکت و بدبختی هم نبوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
به چه روزی انداختند کشور رو چهل سال تورم و فقر بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
هرماه حرف از ارزانی است بورس داره میترکه خودشون سبز میکنن یه جوری به سرمایه گذارن روحیه بده
Iran (Islamic Republic of)
حسنعلی
۱۵:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا از سرمایه دارا مالیات نمیگیرید بدبختها رو بیچاره میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اگردولت واهداف طبقه ای ازنظام اجازه بدهند، ارز تا زیر 2000 تومان میره وسکه به زیر یک میلیون!؟!؟ ولی دولت هرگز منافع مردم رادرنظر نداره وارزشی قایل نیست!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۷:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آقای مغز متفکر ... برجام بس نبود؟ ... تا کی امثال ذلیل های غرب زده داخلی می خوان پاچه خواری غرب کنند ... اگر سرمایه ها سمت تولید داخل بره نتیجش رشده بازار داخلی و بورسه دیگه ... فهمیدنش خیلی سخته ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا انس جهانی طلا وقتی بشدت داره میره پایین طلا و سکه روند وحشتناک صعودی در بازار تعطیل ایران را دارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا انس جهانی طلا وقتی بشدت داره میره پایین طلا و سکه روند وحشتناک صعودی در بازار تعطیل ایران را دارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
پس چرا انس جهانی طلا وقتی بشدت داره میره پایین طلا و سکه روند وحشتناک صعودی در بازار تعطیل ایران را دارند
Iran (Islamic Republic of)
اوستوراقیان
۱۵:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
شک ندارم که گرانی سکه ربطی به اقتصاد جهانی ندارد . و وسیله ای برای بدبخت کردن مردم هست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شهرام
۰۲:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
تا موقعی کا این رسم خنده دار کادو دادن ایرانیا با طلا و سکه هست همینه داستان. کشورای دیگه همه عیار طلاشون پایین و از نقره و بدل استفاده میکنن. ما همیشه از اونور بوم افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۴:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
آقای کشتی آرای آن موقع که بازارها باز بود میگفتند تقاضای زیاد دلیل افزایش قیمت طلاست. ولی امروز که بازارها بسته بوده وخرید وفروشی انجام نمیشود یه چیز دیگه میگن، واقعاٌ بنازم یه این درایت
United States of America
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اینها با دولتمردان دستشون تو یه کاسه است...
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی همه چی ارزون میشه!! .مثل پراید خیلی که ارزون شده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
جهش تولید وقتی رخ میده در اقتصاد که فیمت ارز و ارزش پول ثابت باشه لااقل !!!
وقتی ارزش پول لحظه به لحظه از بین میره تولید کننده و سرمایه گذار امکان تولیدی ندارند که حالا بخواهد جهش هم پیدا کنه !!!
با واقعیت جامعه و شیوع بیماری ما حتی همین اشتغال ضعیف رو هم از دست دادیم !!! بنظر من ما امسال حتی اگر به میزان سال قبل هم تولید کنیم خوبه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سوال غلطی که همه جوابش رو می دونن.
سوال درست آیا می توان ارز رو به قیمت چند ماه قبل بر گرداند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
شک نکن مثل آب خوردن فقط کافیه مسئولین اقتصادی کنونی جایشان را با چندنفر مسئول اقتصادان مردمی ومومن عوض کنند ،از اون آدمهایی که فقط برای رضای خدا وخدمت به خلق الله کارمیکنند وقدیم قدیما تو فیلم ها میدیدیم وحالا دیگه نمیبینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سوال غلطی که همه جوابش رو می دونن.
سوال درست آیا می توان ارز رو به قیمت چند ماه قبل بر گرداند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
بله در صورت توافق با آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ارز با توجه به اینکه سفر نیست خرید خارجی نیست دست دولت
است شاید هدف از حمایت نکردن اینست به خاطر تبدیل دولار
از صندوق می خواهند کرانتر بفروشند تا هزینه کنند در هفته های
آینده دولار زیادی تزریق میشود اگر استقبال نشود به قیمت
واقعی بر می گردد با توجه به صحبت های رابطه وجود دارد

ریزش شدید در انتظار است
Iran (Islamic Republic of)
م. ع. ش
۱۳:۱۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
سهم ما از خوش و ارامش کجاست
مایی که در کرایه خانه
خرید مایحتاج اولیه فرزندانمان
وافساط بانک مانده ایم
تا کی جلو فرزندم خجالت بکشم وبخواهم شرایط را درک کند
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۳:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چی می گی داداش نفت ایران ده دلارشده خوب طلا گرون میشه ومطمئن باش بدترهم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
ببین داداش : اگه اون زمانی که نفت گرون بود به تولید فکر میکردیم و بجای صنایع مونتاژ ؛ خودمون با بهره گیری از این همه استعداد و نبوغ ایرانی روی پای خودمون وای میستادیم که دیگه این مشکلاتو نداشتیم البته هنوزم دیر نشده ...ولی فکر میکنم ما در کره مریخ هستیم قوانین اقتصادی تو کشور ما برعکس عمل می کنه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
بجز دلالان مگه ‌کسی بفکر جیبش هس مردم بفکر جونشان هستن همه جا تعطیل هس اگه کنترل نشود دودش باز بچشم ملت میرود باز گرونی و گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
اره هست من دلال نیستم امابه فکرجیبم هسم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۱۳:۰۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
......بابا مافیا و از ما بهتران که تعطیل نیستند و......
Iran (Islamic Republic of)
سناتور
۱۲:۴۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
به شماها اعتمادی نیست، مافیای قدرت و پول توی این مملکت حتی یک ثانیه از دسیسه برای چپاول غافل نمیشن. صدها بار گفتید ارز ارزون میشه و هر روز گرونتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
چرا به فکرجوان هانیستید یک خانواده فقیر ازکجا بیارد طلا خانه ماشین عروسی بگیرد دیگه ما مادرها داریم سکته میکنیم
United States of America
بازنشسته
۱۲:۱۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
کرونا بتاز این مسئولین و دلالان دزد حقشان از تو بدترند گلویشان را بگیر تو مامور الهی هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشنس
۱۲:۳۹ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
گل گفتی هرکس به فکرخودشه گناه مابیچاره هاچبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
خودت فهمیدی
Iran (Islamic Republic of)
masoud
۱۲:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
دست بردارید از این مسخره بازیها تمام دنیا دارن با مرگ دست وپنجه نرم می کنند اونوقت بعضی به دنبال بالارفتن قیمت سکه وارز هستن واقعا جای تاسف داره
Germany
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مسئولین که همیشه میگن حبابه
با نفت 13 دلاری خدارحم کنه بهمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مسئولین که همیشه میگن حبابه
با نفت 13 دلاری خدارحم کنه بهمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مسئولین که همیشه میگن حبابه
با نفت 13 دلاری خدارحم کنه بهمون
Germany
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
نفت هزار دلارم بشه باز ما روی خوش اقتصادی نمیبینیم.حفره های اقتصادی که سرمایه ها رو میبلعند زیاده.از جنگ های نیابتی تا آغازاده ها و مسئولین همه پولی که به دست میاد رو (چه کم چه زیاد)بین خودشون تقسیم میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
البته ارز گران شده. همه چیز به کل گران شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی امسال دلار میره بالا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
نه نباید بره بالا قیمت باید بیاد پایین منطق اینو میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی امسال دلار میره بالا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی امسال دلار میره بالا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
شک نکن بالای بیست تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
نه نباید بره بالا قیمت باید بیاد پایین منطق اینو میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
نه نباید بره بالا قیمت باید بیاد پایین منطق اینو میگه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
هیچی رو نمیتونید کنترول کنید،اون دلار اون کرونا اون خودرو اون طلا
Iran (Islamic Republic of)
زحمت کشیدی ولی دقت نکردی
۱۱:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
زحمت کشیدی گزارش خوبی دادی ولی تو تایپ یک جوری جدول زدی که تو موبایل راحت نمیاد باید بری صفحه رو کوچیک کنی در صورتیکه اگر جای طول و عرص عوض میشد اطلاعات ستونی می‌آمد پایین و از صفحه موبایل نمی زد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
زحمت کشیدی ولی دقت نکردی
۱۱:۴۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
زحمت کشیدی گزارش خوبی دادی ولی تو تایپ یک جوری جدول زدی که تو موبایل راحت نمیاد باید بری صفحه رو کوچیک کنی در صورتیکه اگر جای طول و عرص عوض میشد اطلاعات ستونی می‌آمد پایین و از صفحه موبایل نمی زد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
واحد
۱۳:۲۱ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
هی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
برادر تیک زیر رو تو تنظیمات بزن درست میشه
Request desktop site
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با عرض پوزش مجدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
تو نگران اندازه و فونت متن هستی.خدا با اینا شدیم۸۰میلیون.خودت رحممون کن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۱:۴۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تو این کشور گرونی که علت نمی‌خواد اگه گرون نشه باید واسش علت پیدا کرد .
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس
۱۱:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
با نخریدن دلار باید به جهش در تولید کمک کرد مخصوصاً که دلار های جعلی هم در صرافی‌ها ودست دلال ها مشاهده شده، دلار به شدت ریزش می‌کند وبه زیر 8000 تومن آن شاالله میرسه واقتصاد کشور تقویت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
عحب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
توهم
Iran (Islamic Republic of)
Admin
۱۴:۱۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
شتر در خواب بیند... چی داری میگی؟
Germany
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مملکت با انشا...و ماشا..نمیچرخه.
Iran (Islamic Republic of)
ایلیا
۲۲:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
حالت خوبه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یکی
۰۸:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
چرا دلار باید به زیر 80000 ریال بیاد ؟


مگه 80000 کمه
چرا نباید ارزش ریال از دلار بیشتر باشه .؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
همه با هم دلار نحریم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
همه با هم دلار نخریم دلار میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
دهه 50
۱۱:۳۲ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
واقعا که جرا همیشه حرف از واقعی شدن نرخ ارز میزنید؟سال 99 چرا باید با دلار 17000 تومان باید شروع بشه؟مگ اون موقعی که تفت 120 دلار بود نرخ ارز رو کاهش دادین که الان میگین قیمت نفت اومده پایین درامدهای ارزی کم شده.خدا بهمون رحم کنه .الان هم بهانه سال جهش تولید میخایین بگین برای اینکه تولید کننده صرر نکنه باید نرخ ارز بره بالا.ایا به فکر مردم عادی نیستین؟اجاره ها رو دیدین امسال.چرا کسی به فکر مردم نیست؟واقعا زندگی کردن به چه قیمتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
کرونا یکدفعه جون ادم رو میگیره اینا تا زنده هستیم جون به لبمون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
این چه وضعیه این مشکل دولته دولت باید حلش کنه توقع ازمردم نداشته باشه فقط ازمردم میخواد مقاومت کنه باباماهمه عمرمون تومقاومت گذشت یه روز خوش ندیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
مردم گناه‌ دارند
دولت کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
واقعا همش باید مقاومت کنیم تاکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
دولت تو فضا ، باهاش کاری نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
تحریم امریکاهیچ اسری برما نداره مقصراصلی دولت ومسعولینند تنهاکشورپردرامدایران است احتیاج بفروش نفت نداریم به اون خدای بالای سرمان قسم خیلی درامدهای دیگرداریم نفت راکردن بهانه که ملت رافریب بدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۳۳ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
9% منابع درکشوری بنام ایران که فقط1% جمعیت جهان را دارد
خودتان حساب کنید ملتشون چطوری باید زندگی کنند
جدول خیابان ها راهم اگر باخشت طلا کار کنند بازهم پول داریم
ولی همش ازما میخوان که مقاومت کنیم وقناعت کنیم
آخرین اخبار