غربال ۲۰۲ هزار خانوار در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا

۲۰۲ هزار و ۱۶۹ خانوار در خراسان جنوبی در طرح ملی بسیج مقابله با کرونا غربال شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا ساعت ۱۹ امروز معادل ۸۴.۲ غربال ۱۹۸ هزار خانوار در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا درصد کل خانوار‌ها در این طرح غربال شدند.

دهقانی افزود: همچنین ۶۱۷ هزار و ۷۳۴ نفر معادل ۷۴ درصد جمعیت استان به صورت فردی غربال شدند.

او گفت: همچنین در سامانه خوداظهاری ۷۰ هزار و ۷۲۳ نفر با مراجعه به سامانه پرسشنامه مربوطه را تکمیل کردند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونای خراسان جنوبی ادامه داد: مردم می‌توانند به صورت مجازی از طریق سامانه salamat.gov.ir و یا به صورت حضوری با مراجعه به مراکز بهداشت در این طرح مشارکت داشته باشند.

او گفت: برای افرادی که امکان ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی را ندارند، مراجعه حضوری به خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشتی و مراکز جامع سلامت، تعریف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگذاری یا در مراکز بهداشتی در پرونده سلامت فرد درج می‌شود، توسط مراقبان بهداشت پایش می‌شود.

دهقانی با اشاره به این که فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود، گفت: مراقبان سلامت بعد از ارزیابی اطلاعات در صورت مشاهده نمونه‌های مشکوک، موارد را پیگیری می‌کنند.

وی تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی را از علل راه اندازی این سامانه دانست و افزود: با جدی گرفتن طرح غربالگری، می‌توان گام‌های مؤثری در مهار بیماری کرونا برداشت.

طرح غربالگری کرونا در خراسان جنوبی از ۱۷ اسفند آغاز شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار