۱۰۰ میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی صادر شد

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: صادرات قطعی خراسان‌جنوبی در سال گذشته ۱۰۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۰۳ دلار بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  خاشی مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: در سال ۹۸ ارزش دلاری صادرات قطعی خراسان‌جنوبی ۱۰۰ میلیون و ۳۲ هزار و ۲۰۳ دلار و ارزش واردات از مرز استان ۳۰ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۱۵۰ دلار بوده است.

او افزود: از ابتدای بروز شیوع کرونا در خراسان‌جنوبی، ما وظایف محوله در خصوص پیشگیری از بیماری از جمله استقرار تیم‌های بهداشتی برای کنترل سلامت مسافران را انجام دادیم.

خاشی با بیان اینکه در حال حاضر از طرف ایران دو تیم بهداشتی در مرز ماهیرود مستقر است، ادامه‌داد: از طرف کشور افغانستان نیز دو تیم بهداشتی در مرز در طرف آنان مستقر است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی افزود: در هفته گذشته نیز یک دستگاه سم‌پاش خریداری شده و کلیه ناوگان ورودی به کشور از طرف مرز ماهیرود بعد از ضد عفونی‌شدن ادامه مسیر می‌دهند.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تردد در مرز ماهیرود به صورت عادی ادامه‌دارد، اظهار کرد: به طور مثال در روز گذشته نهم فروردین ماه ۲۵۶ کامیون از سمت ایران و ۱۳۵ کامیون نیز از سمت افغانستان وارد ماهیرود شدند.

او بیان کرد: به طور متوسط در ایام نوروز بین ۷۰ تا ۱۰۰ کامیون و وسیله نقلیه از مرز ماهیرود تردد می‌کنند و مشکل خاصی نیست.

خاشی  گفت: در خصوص جهش تولید نیز رئیس کل گمرک دستور العملی ۱۸ بندی تعریف کرده است که گمرکات نیز در راستای این مؤلفه مهم بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی یادآورشد: هر چند مسئولیت اصلی در راستای رسیدن به جهش تولید بر عهده واحد‌های تولیدی است، ولی ما نیز تسهیل مبادلات و صادرات را برای این واحد‌ها را وظیفه خود می‌دانیم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار