کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهینه‌سازی و بهسازی یک‌هزار و ۱۳۳ موتورخانه استان در سال ۱۴۰۲ و کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با انجام این کار خبر داد.

 محمودی مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: در راستای مدیریت انرژی، طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی ۸۹۵ موتورخانه بهینه‌سازی و ۲۳۸ واحد موتورخانه بهسازی شده است.

وی افزود: بر اساس تأثیرات مستقیم بهینه‌سازی در کاهش مصرف گاز ۲ هزار و ۵۰۰ مورد موتورخانه از ابتدای شروع طرح تاکنون در بهینه‌سازی و بهسازی شده است. بیش از ۱۰۰ درصد اهداف شرکت گاز استان خراسان جنوبی در امر بهینه‌سازی و بهسازی طی سال گذشته در استان محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با انجام بهینه‌سازی و بهسازی موتورخانه‌ها در استان تصریح کرد: اجرای طرح ملی اصلاح، بهینه‌سازی و بهسازی رایگان موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری همگام و هم‌راستا با سیاست‌های ابلاغی وزارت نفت است که اجرای آن در سطح استان می‌تواند علاوه بر کاهش چشمگیر گاز‌ها و صرفه‌جویی در مصرف گاز بخش‌های خانگی و تجاری، منجر به افزایش قابلیت اطمینان، پایداری و استمرار جریان گاز در بخش‌های صنعتی و به تبع آن حفظ هرچه بیشتر محیط زیست شود.

محمودی یادآور شد: مشترکین گاز طبیعی دارای موتورخانه مرکزی و شرکت‌های مجری واجد شرایط می‌توانند با مراجه به سایت شرکت ملی گاز ایران به نشانی www.nigc.ir و انتخاب گزینه ثبت نام طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از بهره‌مندی ۳ هزار و ۷۴۱ مشترک نهاد‌های حمایتی از خدمات رایگان شرکت گاز استان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۳۵۸ اشتراک رایگان واگذار شده و گازکشی رایگان داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در استان طی سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

 وی اظهار کرد: از اشتراک‌های رایگان واگذار شده یک هزار و ۱۵۷ اشتراک مربوط به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۰۱ اشتراک رایگان مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی بوده است.

محمودی با اشاره به گازکشی داخلی ۲ هزار و ۳۸۳ مشترک نهاد‌های حمایتی استان طی سال گذشته افزود: هزینه گازکشی داخلی این موتورخانه‌ها حدود ۱۲۹ میلیارد ریال بوده که به صورت رایگان انجام شده است.

 مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: مددجویان نهاد‌های حمایتی که تاکنون از امتیاز و اشتراک رایگان گاز بهره‌مند نشده‌اند، می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از نهاد مربوطه و ارائه آن به شرکت گاز، صرفاً یکبار از واگذاری امتیاز کنتور و اشتراک رایگان گاز استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار