در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت اتکای اقتصاد کشور به بخش کشاورزی

بیابانی گفت: با توجه به پتانسیل بالای بخش کشاورزی نه تنها نیازی به واردات نداریم‌، بلکه می‌توانیم برای صادرات هم گام برداریم.

عنایت اله بیابانی قائم مقام‌خانه کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر این‌ مسئله که اقتصاد کشور باید کشاورز محور باشد، اظهار کرد: از هفده اقلیم دنیا سیزده اقلیم متعلق به کشورماست که برای اقتصادی کردن بخش کشاورزی باید سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این بخش صورت گیرد.

او افزود: اگر دولت‌ها در زمان تصدی‌گری خود به موضوعات مختلفی همچون صنایع تبدیلی و تکمیلی، کاهش ضایعات و توسعه صادرات اهمیت می‌دادند دیگر نیازی به صادرات نفت و درآمدهای حاصل از آن نداشتیم.

نبود بسته بندی مناسب مانع صادرات شد

بیابانی با اشاره به موانع پیش روی صادرات گفت: نبود بسته‌بندی و برند مناسب محصولات کشاورزی در کنار عدم دانش صادرات موجب شده تا صادرات محصولات کشاورزی در کشورهای همسایه قابل رقابت با دیگر رقبا نباشد.

قائم مقام خانه کشاورز ادامه داد:با توجه به پتانسیل بالای کشور در بخش کشاورزی نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه با رفع موانع و توسعه صادرات می‌توانیم در بازارهای هدف حرفی برای گفتن داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی لازمه تحقق جهش تولید است 


قائم مقام خانه کشاورز افزود: با توجه به آنکه امکان متکی بودن اقتصاد کشور به بخش کشاورزی وجود دارد، به همین خاطر از نمایندگان جدید مجلس انتظار می‌رود که با مطالعه در بخش کشاورزی کاری کنند که کشاورزی کشور از بن بست فعلی خارج شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیازی به واردات محصولات کشاورزی نداریم، تصریح کرد:با توجه به پتانسیل بالای کشور در بخش کشاورزی نه تنها نیازی به واردات نداریم بلکه با رفع موانع و توسعه صادرات می‌توانیم در بازارهای هدف حرفی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار