وزارت خارجه کره جنوبی از تلاش‌های این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کوریا هرالد، وزارت خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد سئول در حال بررسی راهکار‌های ارائه کمک‌های بشردوستانه به ایران در جهت مبارزه با ویروس کرونا، با توجه به کمبود تجهیزات پزشکی در این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکاست.

بنا به نوشته کوریا هرالد، تلاش کره جنوبی برای یافتن راهکاری برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به ایران به دنبال ارسال نامه‌ای از سوی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به مون جائه این، همتای کره جنوبی خود و درخواست ۳.۲ میلیون کیت تشخیص بیماری کرونا و دیگر تجهیزات بهداشتی صورت می‌گیرد.

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: از طریق کانال‌های مختلف، طرف ایرانی دولت ما را در جریان بحران جدی مربوط به وضعیت بهداشتی و درمانی ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور قرار داد و دولت ما در حال بررسی راه‌های ارائه کمک بشردوستانه است.

کوریا هرالد در ادامه به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی نوشت: این (کشور) به رایزنی با آمریکا و دیگر کشور‌ها برای از سرگیری ارسال کمک‌های بشردوستانه به ایران ادامه می‌دهد.

برغم ادعای مقامات آمریکایی، تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران در بحبوحه شیوع همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. پیش از این نیز روسیه، چین و پاکستان خواستار لغو تحریم‌های ایران شدند.

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان نیز با ارسال پیامی توئیتری برای دومین بار طی یک هفته گذشته بر لزوم لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد و نوشت: من از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهم تحریم‌ها علیه ایران را بردارد. تحریم‌ها باعث افزایش مشکلات ایران برای حفظ سلامتی شهروندانش در مقابله با کرونا شده است.

برغم شیوع ویروس کرونا در ایران و برخلاف ادعا‌های بشردوستانه مقامات آمریکا، این هفته واشنگتن چند دور تحریم را علیه ایران و نهاد‌های وابسته به آن اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار