اردکانیان گفت: کشور با تجربه‌ای در مدیریت سیلاب و سازگاری با خشکسالی بوده ایم، سعی می‌کنیم جامعه‌ای تاب آور در مقابله با تغییرات اقلیم باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان گفت: کشور با تجربه‌ای در مدیریت سیلاب و سازگاری با خشکسالی بوده ایم و به اتکای تجارب گذشتگان سعی می‌کنیم شرایط پیش رو را به نحو مناسبی طی کرده و جامعه‌ای تاب آور در مقابله با تغییرات اقلیم باشیم.

وی افزود: هر سال ۲۲ مارچ (۳ فروردین) مصادف با روز جهانی آب است و همه آژانس‌های سازمان ملل متحد و برنامه‌های بین المللی آب در سراسر جهان، این روز را گرامی می‌دارند و برنامه‌هایی برای طول سال که آغازش این روز است، تدارک می‌بینند. هر سال روز جهانی آب عنوان و شعاری دارد که مجموعه ۳۰ برنامه و آژانس ملل متحد روی انتخاب آن توافق می‌کنند.

به گفته این مقام مسئول شعار روز جهانی آب در سال ۲۰۲۰ میلادی «آب و تغییر اقلیم است». زیبندگی روز جهانی آب برای ما ایرانیان در سال ۹۹ این است که این روز (سوم فروردین) مصادف با روز شریف مبعث پیامبر اکرم (ص) است و در آغازین روز‌های سال نو برای ما عید در عید به شمار می‌رود.

وی افزود: شعار انتخاب نام تغییر اقلیم برای روز جهانی آب در سال ۲۰۲۰، به این معنا است که در یک سال پیش رو در جای جای جهان برنامه‌های مختلفی برای توجه بیشتر به موضوع تغییر اقلیم و نقش آب و تأثیر آن از تغییر اقلیم تدارک دیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار