یک محقق ICT با نفوذ به کدهای برنامه اینستاگرام به قابلیت جدیدی در بخش گفت‌وگوی خصوصی پی برد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به زودی کاربران اینستاگرام هم از قابلیت ارسال پیام‌های موقت بهره‌مند خواهند شد. این پلتفرم که از برنامه‌های شرکت گوگل است در حال حاضر مشغول کار روی توسعه قابلیت ارسال پیام‌های موقت است که در زمان خروج کاربر از چت مورد نظر به کلی برای شخص پاک می‌شود.

یک محقق برنامه‌های فضای مجازی اخیرا موفق شده است با نفوذ به کد‌های برنامه مربوط به سیستم عامل اندروید این قابلیت جدید را در اینستاگرام پیدا کند. پس از دستیابی به این بخش، سخنگوی شرکت فیسبوک، توسعه چنین قابلیتی را تایید کرد.

جزئیات جدیدترین قابلیت اینستاگرام

مسئولان و برنامه نویسان اینستاگرام مدتی بود که در حال آزمایش شرایط و قابلیت پاک شدن پیام‌ها در بخش گفت‌وگوی خصوصی بودند. برای مثال در سال ۲۰۱۸ این برنامه قابلیتی جدید در اختیار کاربران خود قرار داد که مخاطبان می‌توانستند تعیین کنند که گیرنده تا چه میزان می‌تواند در پاسخگویی به تصویر ارسال شده دسترسی داشته باشند.

به این ترتیب کاربران می‌توانستند دسترسی شخص مقابل برای پاسخ و مشاهده تصویر را تنها برای یک بار به «دسترسی آزاد» و یا «پاسخگویی موقت» تغییر دهند. در این قابلیت جدید که توسط جین منچان وانگ کشف شد، کاربران پس از انتخاب قابلیت به یک بخش با حالت تاریک می‌روند و می‌توانند در آنجا به صورت کاملا خصوصی و با پیام‌های قابل حذف خودکار با یکدیگر صحبت کنند.

احتمال انتشار قابلیت جدید برای اینستاگرام

متن نوشته شده توسط هر شخص پس از خروج وی از آن صفحه حذف می‌شود و کاربران به هیچ وجه قادر به بازخوانی متن حذف شده نخواهند بود. این بخش گفت‌وگوی خصوصی همیشه زمان ورود خالی و بدون پیام است. پس از افشای این قابلیت، حساب کاربران اینستاگرام در توئیتر اعلام کرد: «ما همیشه در حال تلاش هستیم تا قابلیت مفیدی را برای کاربران ایجاد کنیم و آنها را راضی نگه داریم. قابلیت مذکور فعلا در مراحل اولیه قرار دارد و برای آزمایش‌های نهایی آماده نیست".

مشخص نیست که آیا این قابلیت به سرانجام می‌رسد یا تنها یک کنجکاوی از سوی برنامه‌نویسان اینستاگرام بوده است. کاربرانی که مشتاق تحقق یافتن آن هستند باید تا تایید رسمی شرکت فیسبوک و اینستاگرام صبر پیشه کنند.


بیشتر بخوانید: مایکروسافت از سامانه زنده آمار مبتلایان به کرونا رونمایی کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۴۷ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
امیدوارم که این قابلیت به اینستاگرام اضافه شود،هرکی موافقه لایک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
فکر کنم همه بدونن که اولین و مهمترین کسانی که این قابلیت براشون ساخته شده چه کسانی هستن.
آخرین اخبار