تقوی نژاد گفت: قرارداد ما با ایران خودرو ۸۰۰ دستگاه و با شرکت دیگر یک هزار دستگاه آمبولانس بوده که نشانگر نیاز وزارت بهداشت به ۱۵۰۰ آمبولانس است.

وزارت بهداشت به ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیاز داردبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کامل تقوی نژاد. معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت در آئین تحویل آمبولانس‌های ایران خودرو اظهار کرد: امروز ۶۳ دستگاه از ۸۰۰ آمبولانسی که قرارداد آن در گذشته با شرکت ایران خودرو دیزل بسته شده بود با استاندارد‌هایی مطابق استاندارد جهانی به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود.

او با اشاره ۲۴۷ دستگاهی که تا به امروز تحویل وزارت بهداشت داده شده گفت: ۶۳ دستگاهی که امروز شاهد تحویل آن هستید دستگاه‌هایی است که نیاز به طی کردن روند اداره توسط دسگاه‌های نظارتی و گمرک داشت که همکاری و مساعدت مناسبی داشتند.

تقوی نژاد ادامه داد: ما هنوز به ۵۰۰ دستگاهی که با این شرکت قرارداد داشتیم نیاز داریم بنابراین کمیته مشترکی تعریف کردیم تا با تکیه بر تولید داخل و استفاده از توانایی دانشمند داخلی این نیاز را برطرف کنیم. تحریم‌ها ظالمانه مشکلات زیادی در این زمینه به وجود آوردند که با تشکیل این کمیته نحوه ساخت و تحویل ۵۰۰ دستگاه دیگر را ارزیابی خواهیم کرد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت با اشاره به گسترش مراکز بهداشت و درمان گفت: طبیعتا در سال‌های آینده به آمبولانس‌های بیشتری احتیاج خواهیم داشت؛ حدود ۴۴ هزار تخت بیمارستانی در حال احداث است که از این بین ۱۵ هزار تخت امسال و سال آینده به مجموع تخت‌های دولتی اضافه خواهد شد از طرفی افزایش مراکز اورژانس‌های پیش بیمارستانی احتیاج ما به خودرو اورژانس افزایش پیدا خواهد کرد. قرارداد ما با ایرانخودرو برای ۸۰۰ دستگاه و با مجموعا دیگری برای هزار دستگاه داشتیم که به مرور تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آیا مردم هم می توانند کمک نقدی برای شکست کرونا انجام دهند؟ مثلاً برای خرید تجهیزات پزشکی، بحث غذا و دارو و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
آیا مردم هم می توانند کمک نقدی برای شکست کرونا انجام دهند؟ مثلاً برای خرید تجهیزات پزشکی، بحث غذا و دارو و ....
آخرین اخبار