رئیس‌جمهور چین با ارسال سه نامه جداگانه برای سران ایران، ایتالیا و کره‌جنوبی، از آمادگی پکن برای ارائه هرگونه کمک به کشورهای مذکور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین اعلام کرد پکن به ارائه کمک‌های بیشتر به تهران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

شی جین پینگ در نامه‌ای به حسن روحانی، همتای ایرانی خود اعلام کرد چین آماده همکاری با ایران برای مهار کروناست.

شی همچنین در نامه‌ای به سرجیو ماتارلا، همتای ایتالیایی خود اعلام کرد دولت و مردم چین از رُم در برابر شیوع کرونا قاطعانه حمایت می‌کنند. در پیام شی آمده است در این شرایط دشوار، چین مایل به همکاری با ایتالیاست.

رئیس جمهور چین همچنین در نامه‌ای به مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد پکن آماده ارائه کمک به سئول با تمام ظرفیت است. در این پیام آمده است: طرف چینی آماده است دست در دست کره جنوبی داده تا در مبارزه علیه اپیدمی ویروس کرونا پیروز شود و زندگی و سلامت مردم دو کشور و نیز مردم سراسر جهان را حفظ کند.

ایتالیا، کره جنوبی و ایران پس از چین بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ را دارند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های کره جنوبی روز شنبه از ۱۰۷ مورد تایید شده جدید آلوده به ویروس کرونا خبر داد که در مقایسه با روز گذشته که تعداد موارد ۱۱۰ نفر اعلام شده بود اندکی کاهش یافت. به این ترتیب شمار مجموع افراد آلوده به کرونا در این کشور به ۸ هزارو ۸۶ نفر رسید. در مقابل ۲۰۴ بیمار که برای درمان و قرنطینه در بیمارستان بستری شده بودند مرخص شدند.

سرعت شیوع این بیماری در سراسر اروپا بسیار بالا بوده و ایتالیا در میان کشور‌های اروپایی بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان را دارد. در حال حاضر حدود ۱۸ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز شنبه ۱۴ مارس ۲۰۲۰، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۱۴۵ هزار و ۸۱۰ نفر رسید. از این تعداد ۵ هزار و ۴۳۶ نفر جان باخته و ۷۲ هزار و ۵۳۱ نفر بهبود پیدا کرده‌اند. طبق این گزارش از میان ۶۷ هزار و ۸۴۳ نفری که همچنان درگیر این بیماری هستند، حال ۹ درصد آن‌ها یعنی ۶ هزار و ۸۲ نفر وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار