رئیس شبکه دامپزشکی دهلران بیان کرد؛

واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت سر دام در دهلران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران از واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت سر دام در سالجاری خبر داد.

واکسیناسیون بیش از یک میلیون نوبت سر دام در دهلران

دارابی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ با اشاره به اهمیت جایگاه رشته دامپزشکی در سطح اجتماع اظهار داشت: واکسیناسیون رایگان دام‌ها توسط اداره دامپزشکی در حفاظت از سرمایه عظیم دامی نقش مهمی دارد.

او افزود: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه تعداد یک میلیون و ۹۶ هزار نوبت سر دام علیه بیماری‌های مختلف از قبیل آبله گوسفند و بز، تب مالت، تب برفکی، اکتیمای واگیر، هاری، طاعون نشخوار کنندگان کوچک (ppr) ف آنتروتوکسمی، قانقاریاق آگالاکسی، درماواک، لمپی اسکین گاوی و هاری واکسینه شده اند.

دارابی ادامه داد: نقش دیگر دامپزشکی در سطح فرآورده‌های دامی و مواد خامی است که با نظارت دقیق و مستمر و پایش محصولات تلاش می‌کند محصول بسیار سالمی را به سفره مردم بفرستد.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران اظهار داشت: تا پایان بهمن ماه سال ۹۸ تعداد ۱۶ هزار و ۹۲۹ مورد بازدید از اماکن عرضه گوشت و فراورده‌های خام دامی (ضمائم خوراکی، رستوران، مواد لبنی، تخم مرغ، عسل، سردخانه و وسایل حمل و نقل) صورت گرفته است.

او اضافه کرد: در طی این بازدید‌ها ۲۲۰۸ کیلوگرم فراورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در سطح شهرستان دهلران کشف و ضبط شده است و ۵۵ مرکز عرضه فراورده خام دامی متخلف به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

دارابی در خصوص وظایف بسیار مهم دامپزشکی در سطح اجتماع عنوان کرد: اداره دامپزشکی در سطح جامعه وظایف بسیار مهمی بر عهده دارد که این وظایف شامل؛ تآمین بهداشت و سلامت دام و کنترل دام و طیور، تامین بهداشت و تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، گوشت مرغ و...) و کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (تب مالت و تب کریمه کنگو) است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.