جو بایدن در رقابت‌های دومین سه‌شنبه بزرگ دموکرات‌ها موفق شد در ۴ ایالت با آرای بالای ۹۰ درصد از رقیب خود برنی سندرز پیشی بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز، در دومین سه‌شنبه بزرگ انتخابات درون حزبی دموکرات‌های آمریکا، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا موفق شد در ۴ ایالت با آرای بالای ۹۰ درصد از رقیب خود برنی سندرز، سناتور ورمونت پیشی بگیرد.

پیشتازی «جو بایدن» در رقابت‌های دومین سه‌شنبه بزرگ

بر این اساس، جو بایدن در ایالت «آیداهو» با ۹۳ درصد آراء، در ایالت «میشیگان» با ۸۷ درصد آراء، در ایالت «میسوری» با ۱۰۰ درصد آراء و در ایالت «می‌ سی سی پی» با ۹۸ درصد آراء برنی سندرز را مغلوب کرد.

سندرز در ایالات داکوتای شمالی با ۴۸ درصد آراء و در ایالت واشنگتن با ۶۷ درصد آراء به پیروزی رسید.

گفته می‌شود حمایت آفریقایی‌تبار‌های آمریکا در ایالات میشیگان، میسوری و می‌ سی سی پی از بایدن، مهمترین عامل پیروزی او در این ایالت‌ها بوده است. انتظار می‌رفت سندرز با پیروزی در ایالت‌های غربی مانند آیداهو فاصله خود را با بایدن کم کند و همانند سال ۲۰۱۹ در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در میشیگان پیروز شود، اما شکست او در ایالت میشیگان که با ۱۲۵ موکل انتخاباتی بیشترین نماینده را دارد، شرایط را برای پیشتازی در رقابت‌ها دشوار کرد.

بایدن شامگاه سه‌شنبه طی سخنرانی در پنسیلوانیا اعلام کرد هدف او اتحاد مردم آمریکا و حزب دموکرات است و می‌تواند با همراهی سندرز، دونالد ترامپ را در انتخابات سراسری ماه نوامبر شکست دهد.

در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ۱۴ ایالت که هفته گذشته برگزار شد جو بایدن با کسب ۴۷ درصد آراء و ۵۶۶ نماینده نیابتی به پیروزی رسید. این در حالی بود که تا دو هفته قبل ستاد انتخاباتی او در آستانه فروپاشی بود و نظرسنجی‌ها کاهش محبوبیت او در برابر سندرز را نشان می‌داد. اگرچه بایدن در رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت‌های آیوا، نیوهمپشایر و نوادا ناکام ماند، اما با انتخابات کارولینای جنوبی که بیشتر جمعیت آن را آفریقایی‌تبار‌های حامی بایدن تشکیل می‌دهند، او جهش بزرگی را در رقابت‌های انتخاباتی تجربه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار