طبق نظرسنجی‌ها جو بایدن احتمالا در رای‌گیری‌های ۳ ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی و میسوری در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها پیروز خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن‌پست اعلام کرد طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده در شعب اخذ رای در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در ۳ ایالت میشیگان، می‌سی‌سی‌پی و میسوری، احتمالا جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری در برابر برنی سندرز، سناتور دموکرات کنگره این کشور به پیروزی خواهد رسید.

واشنگتن‌پست نوشت منتظر نتایج نظرسنجی‌ها از سه ایالت دیگر شامل ایالت‌های آیداهو، داکوتی شمالی و واشنگتن است که رای‌گیری همزمان در آن‌ها در حال برگزاری است.

بایدن در رقابت‌های مهم موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» که نزدیک به ۱۰ روز پیش در ۱۴ ایالت آمریکا برگزار شد هم به پیروزی بزرگی دست یافت و در مجموع در ۱۰ ایالت سندرز را شکسن داد.

این در حالی است که رادیو ملی عمومی آمریکا گزارش داد نتایج اولیه شمارش آراء مربوط به انتخابات درون حزبی در ایالت‌های داکوتای شمالی، آیداهو و واشنگتن نشان می‌دهد برنی سندرز در واشنگتن و داکوتای شمالی و جو بایدن در آیداهو پیشتاز است.

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها به شرح زیر است:

ایالت می‌سی‌سی‌پی: جو بایدن ۸۳ درصد و برنی سندرز ۱۰ درصد

ایالت میسوری: جو بایدن ۴۳ درصد و برنی سندرز ۱۹ درصد

ایالت میشیگان: جو بایدن ۵۳ در صد و برنی سندرز ۴۲ درصد

ایالت داکوتای شمالی: برنی سندرز ۳۹ درصد و جو بایدن ۲۶ درصد

ایالت واشنگتن: برنی سندرز ۳۲.۷ درصد و جو بایدن ۳۲.۶ درصد

ایالت آیداهو: جو بایدن ۴۳ در صد و برنی سندرز ۳۴ درصد

بایدن تا پیش از برگزاری انتخابات این ۶ ایالت از مجموع ۳۹۷۹ وکیل انتخاباتی رأی ۶۶۴ وکیل را به دست آورده و در صدر قرار گرفته است. سندرز با ۵۷۳ وکیل انتخاباتی در تعقیب او قرار داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار