بغدادی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا ذخایر خونی در استان سمنان در حال کاهش است گفت: مردم با اهدای خون در این کار نیک شرکت کنند.

دکتر بغدادى در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: اهدای خون سالم، اهدای زندگی است و این جمله به یک شعار در راستای کمک به همنوعان بیمار تبدیل شده است که شهروندان باور دارند اهدای خون کار خداپسندانه‌ای است و در طول سال تلاش می‌کنند با اهدای خون در این کار نیک شرکت کنند.

او با بیان اینکه با ورود ویروس «کووید ۱۹» و شیوع بیماری کرونا تعداد مراجعه کنندگان کم شده و ذخایر خونی در حال کاهش است افزود: کرونا نباید اهداى خون را از یادمان ببرد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اهمیت اهدای خون گفت: مصرف خون همیشگی و مستمر است و حدود ۲۰ درصد خون‌های اهدایی برای بیماران خاص و تالاسمی مصرف می‌شود؛ بنابراین کاهش ذخایر خونی شرایط جسمی این بیماران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گفته دکتر بغدادى، اهدا کنندگان مستمر خون با اصول بهداشتی آشنا هستند و این افراد به سلامتی خود و دیگران اهمیت می‌دهند و بی شک اهدای خون آن‌ها مشکلی ندارد؛ افرادی که به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند از سوی پزشکان معاینه می‌شوند و اگر علائم بیماری داشته باشند از اهدای خون به طور موقت، معاف خواهند شد.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان به رعایت اصول بهداشتی در مراکز انتقال خون اشاره کرد و گفت: از بدو تاسیس سازمان، اهدای خون در محیط استریل و با رعایت اصول بهداشتی و با استفاده از تجهیزات و وسایل استریل و بهداشتی انجام می‌شود بنابراین اهدا کنندگان خون مطمئن باشند این کار مشکلی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

دکتر بغدادی تصریح کرد: یک نفر با اهدای یک واحد خون می‌تواند جان ۳ بیمار را نجات دهد، پس نباید اجازه داد تا کرونا مانع اهدای خون شود و در صورت شرایط اهدای خون  افراد از این کار دریغ نکنند و این کار ضروری  و نجات همنوعان حیاتی است.

او با اشاره به اهمیت همدلی و یاری رسانی مردم به مهار این موج بیماری و رعایت دقیق ضوابط و ملاحظات پیشگیرانه گفت: روز‌های زمستان و در پی آن بهار و تعطیلات عید نوروز همیشه اهدای خون را در اولویت دوم قرار می‌دهد و امروز این موج بیماری نیز می‌تواند سبب کاهش بیشتر اهدای خون شود که از شهروندان دعوت می‌کنیم در صورت سلامتی و داشتن شرایط اهدای خون همچنان اهدای خون را در اولویت‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.