سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: تفاهم‌نامه ساماندهی حضور طبیعت گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست استان سمنان منعقد شد.

اخلاقی گفت: تفاهم‌نامه ساماندهی حضور طبیعت گردان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست فی‌مابین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان امضاء شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: به‌موجب این تفاهم‌نامه بسته‌های سرمایه‌گذاری در اختیار علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست استان سمنان قرار خواهد گرفت.

اخلاقی ادامه داد: برنامه‌ریزی منسجم برای حضور مدیریت‌شده دوست داران طبیعت در این مناطق با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان کارت دار بین‌المللی و محیط‌بانان برای آشنایی کامل با گونه‌های حیات‌وحش و ممانعت از انحصاری شدن فعالیت در این حوزه از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی راهنمای تور برای محیط‌بانان، رعایت ظرفیت برد گردشگران در مناطق حفاظت‌شده، استفاده از ظرفیت‌ها و راهکارهای حضور بومیان در پارک‌های ملی و رعایت ضوابط ورود گردشگران به این مناطق از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار