رئیس آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۱۲۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس در استان خبر داد.

انجام ۱۲۰ مورد آزمایش در کردستانحسن سلطانی مدیر آزمایشگاه تشخیص کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:  با تاکید بر ضرورت سرعت در اعلام نتایج آزمایشات انجام شده از بیماران کرونامثبت، گفت: از ابتدی احداث و راه اندازی این آزمایشگاه در استان، تعداد آزمایشات انجام گرفته از بیماران مشکوک ابتلا به کروناویروس افزایش چشمگیری داشته است.

او با بیان اینکه، قبل از تاسیس آزمایشگاه تشخیص کروناویروس در استان حدود ۵۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک ابتلا به کروناویروس به انجام رسیده بود، ابراز داشت: با راه اندازی آزمایشگاه مذکور در دانشگاه تعداد ۱۲۰ مورد آزمایش از بیماران مشکوک انجام گرفته و متوسط زمان اعلام نتایج نیز به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده که نسبت به قبل ۴۸ ساعت کاهش پیدا کرده است.

سلطانی میزان ماندگاری و نیز سرایت پذیری کروناویروس را از جمله مهمترین مشکلات پیشگیری و مقابله با آن برشمرد و گفت: مردم عزیز قبل از هر چیز باید در خصوص رعایت نکات بهداشت فردی از قبیل شستشوی منظم دست ها، ضد عفونی کردن سطوح و پرهیز از رفتار‌هایی نظیر روبوسی، دست دادن و رفت و آمد‌های غیرضروری اقدام نمایند.

رئیس آزمایشگاه تشخیص کروناویروس استان ضمن بیان اینکه، این آزمایشگاه در مرکز جراحی قلب شهید بروجردی بیمارستان توحید سنندج راه اندازی شده است، افزود: برای احداث، کسب مجوز و راه اندازی این آزمایشگاه جمعا بیش از یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.

سلطانی از ارائه خدمات تشخیصی توسط بیش از پنج نفر از زبده‌ترین پرسنل علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه تشخیص کرونای دانشگاه خبر داد و اظهار داشت: این نیرو‌ها در طول سه شیفت و به صورت شبانه روزی با همکاری سایر کادر درمانی در حال مبارزه و مقابله با کروناویروس هستند.

او خاطر نشان ساخت: این آزمایشگاه با پیگیری‌های مجدانه رئیس دانشگاه و همکاری معاونین بهداشتی، درمان، آموزشی و تحقیقات و فن آوری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.