منابع آگاه سوری اعلام کردند رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر دوشنبه گذشته در سفر به سوریه با شماری از مقامات این کشور دیدار کرده است.

عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری مراسلون به نقل از منابع آگاه اعلام کرد عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر دوشنبه هفته گذشته به سوریه سفر کرده است.

به گفته این منابع، سرلشکر کامل در این سفر با شماری از مقامات سوری از جمله علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دیدار کرد.

رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه درباره تحولات جنگ با تروریسم در سوریه و اوضاع منطقه گفت‌وگو کرد.

پایگاه خبری العربی الجدید نیز به تازگی از تلاش مصر برای تشکیل ائتلاف امنیتی و اطلاعاتی میان کشور‌هایی عربی برای مقابله با نفوذ ترکیه در سوریه خبر داد و گفت طی یک نشست محرمانه اطلاعاتی عربی در قاهره، بر ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید شد.

به گفته منابع العربی الجدید محور عربی مرکب از ریاض، قاهره، ابوظبی و منامه درصدد دعوت از دیگر کشور‌های همسو با خودشان در مخالفت با نقش ترکیه در منطقه برای پیوستن به این محور هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار