مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۶ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کالای قاچاق ۲۰ میلیاردی در رستم

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک تریلی و کشف ۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان رستم خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران انتظامی شهرستان رستم هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "رستم –یاسوج" به یک تریلی مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۷ هزار و ۱۶ عدد باند و پخش خودرو به صورت قاچاق و فاقد مدارک قانونی، کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف خودرو پراید سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه پراید سرقتی توسط مامورین انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: ماموران انتظامی شهرستان داراب هنگام گشت زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو پراید که کنار خیابان پارک بود، مشکوک شدند.

او افزود: پس ازاستعلام شماره پلاک مشخص گردید خودرو مذکور دارای سابقه سرقت از شهرستان شیراز است.

سرهنگ نوشاد در پایان گفت: تلاش ماموران انتظامی جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان خودرو ادامه دارد.

شهروندان مراقب آگهی‌های جعلی "فروش داروی ضد کرونا" در فضای مجازی باشند

رئیس پلیس فتا استان در خصوص سوء استفاده بعضی از کلاهبرداران و درج آگهی‌های جعلی پیرامون ویورس کرونا در فضای مجازی به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: با توجه به شیوء بیماری کرونا در جامعه متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بعضی از افراد سود جو و کلاهبردار با درج آگهی‌های دروغین با عناوین‌های مختلف در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی همچون: " فروش داروی ضد کرونا، فروش واکسن ضد کرونا، شربت‌های ضد کرونا و ... " قصد کلاهبرداری از شهروندان را دارند.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به اینکه تا کنون داروی این بیماری کشف نشده است، گفت: شهروندان عزیز برای تهیه هرگونه دارو و یا وسایل بهداشتی بهتر است از داروخانه‌ها و یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت اقدام کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهی‌های جعلی را در فضای مجازی نخورند و اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق رسانه‌های معتبر پیگیری کنند.

رئیس پلیس فتا فارس در پایان تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهد هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع رسانی کنند.

پلمب ۶۳ واحد صنفی متخلف در کازرون

طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف در شهرستان کازرون اجرا و در این راستا ۶۳ واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمب شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان، با توجه به مطالبات شهروندان، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف را با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری اتحادیه‌های صنفی در شهرستان اجرا کردند.

سرهنگ محمدعبادی نژاد افزود: در این طرح از تعدادی واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید و ۶۳ واحد متخلف شناسایی و پلمب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این طرح نظارتی برای ۳۷ واحد متخلف اخطار پلمب صادر شد، اظهار داشت: برای پیشگیری از تخلفات صنفی، نظارت بر واحد‌های صنفی به طور مستمر در دستور کار این پلیس قرار دارد.

درگیری در فضای حقیقی باعث هتک حیثیت در فضای مجازی شد

رییس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت و پخش تصاویر پسر جوانی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: پسر جوانی با در دست داشتن شکوائیه ضمن مراجعه به این پلیس در اظهاراتش مدعی شد مدتی است که در یکی از استان‌های همجوار مشغول به تحصیل می‌باشد و شخصی ناشناس به‌صورت مخفیانه تصاویر وی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است.

او افزود: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد متهم با استفاده از ترفند‌های مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام شاکی اقدام و با ارسال تصاویر خصوصی‌اش به بستگان نامبرده در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای شاکی ایجاد مزاحمت کرده است.

رییس پلیس فتا فارس با بیان اینکه با اقدامات تخصصی، متهم در مخفیگاهش شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد، گفت: متهم در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با پرونده تشکیل شده را داشت، اما با مواجهه با ادله و مستندات موجود به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی اعلام کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقاتی که از متهم به عمل آمد، مشخص شد نامبرده در دانشگاه با شاکی درگیری لفظی پیدا می‌کند که در ادامه جهت انتقام‌جویی از شاکی دست به انجام چنین عملی می‌زند.

سرهنگ سلیمانی بابیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد، به کاربران توصیه کرد: بر اساس قانون «هرکس به‌وسیله دستگاه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به‌نحوی‌که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش خدمات الکترونیک، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار