مهم‌ترین حوادث امروز ۱۴ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۱۴ اسفندماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۵۰ کیلو مواد محترقه در یک منزل

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۵۰ کیلو مواد محترقه در بازسی از یک منزل مسکونی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه میان ده این شهرستان در اجرای طرح مقابله با کالای قاچاق، با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقدار زیادی مواد محترقه در یک منزل مسکونی مطلع شدند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل، موفق به کشف ۵۰ کیلو مواد محترقه (باروت) قاچاق شدند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی افراد سودجو و موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۳۲ هزار عدد مواد محترقه در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۳۲ هزار و ۲۵۰ عدد مواد محترقه قاچاق در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۲ هزار و ۲۵۰ عدد مواد محترقه خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، ادامه داد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد.

انبار میلیاردی لوازم یدکی قاچاق در شیراز لو رفت

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس گفت: انواع لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک انبار در شیراز کشف شد.

سرهنگ ابراهیم یگانه سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس اظهار کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از دپو کالای قاچاق در یک انبار در بلوار امیرکبیر شیراز مطلع و با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران انتظامی این پلیس به مکان مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از این انبار، ۸ هزار و ۲۳۲ عدد انواع لوازم یدکی خودرو خارجی قاچاق کشف کنند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فارس با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، گفت: ارزش اموال مکشوفه قاچاق طبق نظر کارشناسان مربوطه، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

واقعیت ماجرای قتل در شهرستان ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: قاتل فراری کمتر از ۴۸ ساعت بعد از قتل دستگیر شد.

سرهنگ محمدهاشم قسام گفت: در ۱۲ اسفندماه امسال در یکی از محلات شهرستان ممسنی گزارش قتلی به پلیس اعلام شد که در بررسی‌ها مشخص می‌شود که جوانی ۲۰ ساله به قتل رسیده و خانمی هم بوسیله قاتل زخمی شده است.

او افزود: بلافاصله تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آغاز شد و مشخص شد که قاتل فردی را به قتل رسانده و سپس زنی را هم مجروح کرده است.

سرهنگ قسام گفت: در بررسی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس از صحنه قتل و تحقیقات صورت گرفته، در کمترین زمان ممکن فرد قاتل شناسایی و مشخص شد که او بعد از قتل به استان اصفهان فرار کرده است.

رئیس پلیس شهرستان ممسنی بیان کرد: سرانجام پس از هماهنگی و گرفتن نیابت قضائی و اقدامات نامحسوس پلیس، مخفیگاه قاتل در اصفهان شناسایی و در عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های صورت گرفته لب به اعتراف گشود و اظهار داشت که به دلیل برخی اختلافات، اقدام به این عمل کرده است.

دستگیری ۸۵ متهم در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۸۵ متهم در نتیجه اجرای طرح‌های انتظامی در ۲۰ روز گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در پی استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف نا امن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت در بین شهروندان، یگان‌های انتظامی این شهرستان با بهره گیری از توان و امکانات موجود به اجرای طرح‌های مربوطه پرداختند.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، یک کیلو و ۸۷۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و ۲۲ معتاد و خرده فروش نیز دستگیر شدند، ادامه داد: دستگیری ۵۲ نفر سارق و ۱۱۳ فقره کشف انواع سرقت و همچنین توقیف ۲۰۰ دستگاه وسائط نقلیه مزاحم و متخلف نیز از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

دستگیری شکارچی غیرمجاز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، یک شکارچی غیرمجاز دستگیر و ۵ قطعه لاشه پرنده وحشی کشف شد.

سرهنگ ۲ حمید رضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین اظهار کرد: به منظور برخورد با شکارچیان غیر مجاز، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ مبارک آباد در هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی و بازرسی دقیق از وسایل همراه راکب موتورسیکلت، لاشه ۵ کبک وحشی و تیهو کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیرو کارزین با اشاره به اینکه متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: محیط زیست به عنوان یک سرمایه و دارایی گرانبهای ملی است و پلیس با اقتدار کامل از آن پشتیبانی می‌کند.

دستگیری سارقان هنگام سرقت کپسول cng در کوار

فرمانده انتظامی کوار از دستگیری ۲ نفر سارق در هنگام سرقت کپسول گاز خودروی پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: به منظور اجرای طرح پیشگیری از سرقت، ماموران پاسگاه انتظامی آبگرم این شهرستان با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در محور‌های مواصلاتی، موفق به دستگیری ۲ نفر سارق که در حال سرقت کپسول cng از یک دستگاه پراید بودند شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه سارقان به بزه انتسابی اقرار کردند، افزود: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

برخورد ۲ موتورسیکلت با یکدیگر حادثه آفرید

رئیس پلیس راهور فارس گفت: برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت در روبرو بیمارستان زینبیه شهرستان شیراز، یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ مصطفی عباسی رئیس پلیس راهور فارس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در روبرو بیمارستان زینبیه شهرستان شیراز، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در این حادثه، یک موتورسیکلت به علت عدم رعایت حق تقدم با یک دستگاه موتورسیکلت دیگر برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور فارس گفت: در این حادثه راکب یکی از موتورسیکلت‌ها به علت شدت ضربه وارده در محل فوت و راکب دیگر مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

توقیف پراید با ۷۰ کیلو حشیش در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۷۰ کیلو حشیش در محور خاکی کوهستان به دهستان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با اقدامات فنی از انتقال مقادیری حشیش توسط قاچاقچیان در محور خاکی «کوهستان به دهستان» مطلع و بلافاصله نسبت به ایست و بازرسی اقدام کردند.

او افزود: ماموران پس از مراقبت‌های محسوس و نامحسوس موفق شدند یک سواری پراید در محور مذکور را شناسایی و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کنند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه ماموران در بازرسی از آن خودرو ۷۰ کیلو حشیش را کشف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کردند، عنوان داشت: یک سواری پراید با ۳ سرنشین که اسکورت محموله بود نیز توقیف شد.

کشف سیگار قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، یک دستگاه سواری ۴۰۵ توقیف و در بازرسی از آن، ۲۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی‌فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد ۲۲۵ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد، افزود: یک سواری سمند که اسکورت محموله بود نیز در این خصوص توقیف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه راننده سواری ۴۰۵ با توجه به تاریکی هوا متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های پلیس این شهرستان است.

توقیف کامیون حامل ۳۰۰ راس گوسفند قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی فارس گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد، ۳۰۰ راس گوسفند قاچاق از یک کامیون کشف شد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در ادامه طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی یک دستگاه کامیون حامل احشام را شناسایی و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۰۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر و معرفی او به مراجع قضائی، تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماری‌های خطرناک بین انسان و دام مشترک است، جابه‌جایی و نقل و انتقال اینگونه احشام بدون مجوز بهداشتی به دلیل اینکه می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد ممنوع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار