سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون دانش‌آموز در خانه هایشان مانده‌اند، خواستار واکنش بیشتر کشور‌ها در قبال ویروس کرونا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری فرانسه گزارش داد سازمان بهداشت جهانی به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون دانش‌آموز در خانه هایشان مانده‌اند، خواستار واکنش بیشتر کشور‌ها در قبال گسترش بیماری کرونا شد.

یونسکو روز گذشته (پنج‌شنبه) اعلام کرد شیوع ویروس جدید کرونا ۱۳ کشور جهان را واداشته است همه مدارس خود را تعطیل کنند و این وضعیت آموزش بیش از ۲۹۰ میلیون دانش آموز را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده که آماری بی سابقه است.

این سازمان آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد یادآور شد، تا همین دو هفته پیش، چین که این ویروس برای اولین بار در ماه دسامبر در آن ظاهر شد، تنها کشوری بود که مدارس خود را تعطیل کرده بود.

ایتالیا آخرین کشوری است که در تلاش برای مهار همه گیری ویروس کووید-۱۹ مدارس خود را تعطیل کرده است. ویروسی که سیاره زمین را به وحشت و اقتصاد جهانی را به خطر انداخته است.

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

تاکنون این بیماری در سراسر دنیا بیش از ۹۵ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از ۳ هزار نفر را گرفته است. از طرف دیگر، بیش از ۵۰ هزار نفر پس از ابتلا بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار