طبق اعلام سازمان تجارت جهانی تأثیر ویروس کرونا بر بخش های مختلف اقتصاد جهان چشمگیر خواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا تأثیر زیادی در اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

رابرتو آزودو رئیس سازمان تجارت جهانی گفت: تأثیر ویروس کرونا روی اقتصاد جهانی احتمالاً چشمگیر خواهد بود و تأثیر آن در آمار‌های هفته آتی مشخص خواهد شد.

ویروس کرونا که چند مدتی است کشور‌های جهان را درگیر کرده تأثیر زیادی بر مصرف و تولید محصولات غذایی و کشاورزی گذاشته است.

چین بزرگترین کشور مصرف‌کننده هم به این ویروس مبتلا شده و تقاضا برای واردات این کشور کاهش یافته است.

استرالیا اعلام کرده کاهش تقاضا از سوی چین روی درآمد کشاورزان بر رشد بخش کشاورزی این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

کاهش درآمد کشاورزان

همچنین در آخرین گزارش ABARES که امروز منتشر شد، اعلام شده که  شیوع ویروس کرونا باعث کاهش درآمد کشاورزان شده است. میلیون‌ها دلار در سال‌های اخیر به بخش کشاورزی آسیب وارد شده و این رقم در سال جاری یعنی ۲۰۱۹ به ۵۹ میلیارد دلار خواهد رسید. در این گزارش تأکید شده است طی سال‌های گذشته خشکسالی عامل عمده این آسیب‌های کشاورزی بوده، اما در سال جدید شیوع ویروس کرونا هم بر این کاهش درآمد‌ها هم بی‌تأثیر نخواهد بود.

این گزارش تأکید می‌کند که حجم کلی تولید مزارع از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۱۸ درصد کاهش یافته است. همچنین درآمد کشاورزان در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۰، ۸ درصد کاهش می‌یابد که میانگین هر مزرعه ۱۵۰ هزار دلار است.

سقوط سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز

همچنین مؤسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که گسترش ویروس کرونا ممکن است سبب کمبود شدید کارکنان و عرضه در صنعت نفت و گاز و همچنین سقوط ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این صنعت شود.

این مؤسسه اعلام کرد مشخص نیست چه زمانی پیامدهای ویروس کرونا کاهش می‌یابند، اما این شرایط در ماه مارس وخیم‌تر خواهد شد و پیامدهای آن بر همه صنعت نفت جهان تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار