معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان از وجود بخش قرنطینه در تمامی ده شهرستان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با تجهیز آزمایشگاه در بیمارستان توحید سنندج و همچنین در دسترس بودن کیت‌های شناسایی در صورت نیاز تست‌های کرونا در سنندج گرفته می‌شود.

او افزود : ۱۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان شامل پنج مرد و پنج زن با رنج سنی ۴۵ تا ۹۲ سال هستند.

قصری با اشاره به اینکه دارو‌های لازم جهت ارائه به بیماران این ویروس در داروخانه‌ها وجودنداشته و تنها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است افزود: این ویروس در حال حاضر بیماری جدید است و هنوز اطلاعات زیادی در مورد ان کشف نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: تاکنون ۱۰ مورد مرگ مشکوک به کرونا ویروس در کردستان داشته ایم که جواب آزمایش شش مورد آن‌ها منفی بوده و جواب چهار مورد نیز هنوز اعلام نشده تا بدانیم به دلیل کرونا فوت کرده اند و یا اینگونه نبوده است.

او افزود: با تمهیداتی که انجام شد و آزمایشگاه‌های مورد نیاز می‌توان از انتقال کرونا ویروس جلوگیری کرد و تمامی امکانات و نیرو‌های علوم پزشکی کردستان بسیج شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در تمامی ۱۰ شهرستان استان بخش‌های ویژه قرنطینه تعبیه شده و هیچ فردی نمی‌تواند به این بخش‌ها ورود و خروج داشته باشد و همچنین ملاقات‌های عمومی در تمامی بیمارستان‌ها ممنوع شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.