کتاب «هفتمین فصل شکفتن» روایتی نو از زندگی و زمانه امام کاظم علیه السلام است.

روایتی نو از زندگی امام کاظم (ع) در «هفتمین فصل شکفتن»به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «هفتمین فصل شکفتن» نوشته کمال سید و ترجمه سید حسین سیدی است که توسط دفتر نشر معارف در ۲۲۲ صفحه راهی بازار نشر شد.

این کتاب پژوهشی تاریخی در مورد حیات امام موسی کاظم (ع) و اوضاع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زندگانی آن امام است. در این اثر به صورت نقل داستان، به ابعادی از زندگانی، شخصیت و سیره اخلاقی امام موسی کاظم پرداخته شده و اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر آن دوران توصیف شده و تسلط شدید حاکمان عباسی بر آن امام و شیعیان، مورد بازخوانی تاریخی قرار گرفته است. نویسنده به آزار و اذیت‌های شدید آن امام توسط هارون الرشید اشاره نموده و گوشه‌هایی از سخاوت، عبادت، علم، عصمت، بزرگواری، عطوفت، حکمت و صبر ایشان را در قالب ذکر داستان‌هایی از حوادث مختلف زندگانی ایشان به تصویر کشیده است. وی همچنین به تعدادی از کرامات و معجزات امام موسی کاظم (ع) در زمینه‌های مختلف اشاره نموده و ابعادی از امامت ایشان و نیز ارشاد و راهنمایی مردم و نجات دادن آنان از انحرافات فکری و عقیدتی را بررسی نموده است.

هزار گرگ سیه بر فراز تپه ی صبح، خنیاگر خاطره خلیفه، در حضور حضرت خورشید، تارهای عنکبوت توطئه، چهره او آینه انبیاء، چشم های آکنده از باران، زیر باران سکه های طلا، طبقی از نیرنگ و در آن صبح دلگیر خاکستری از جمله سرفصل های کتاب «هفتمین فصل شکفتن» است.

در بخشی از کتاب «هفتمین فصل شکفتن» می خوانیم:

بغداد هم چنان در آغوش شب بود. کاخ در تاریکی هراس برانگیزی به سر می برد و چشم ها در تاریکی می درخشیدند و پچ پچ هایی همانند فش فش مار شنیده می شد. در دل تاریکی ابن برمک و ابن ذکوان به سوی زندان ره می سپردند. آن جا مردی بود که هارون نام داشت؛ مردی که چشم انتظار کشته شدن یا برکناری از ولیعهدی بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.