لاریجانی در جمع خبرنگاران:

بحث امنیت ملی در انتخابات مطرح است

رئیس مجلس گفت: ممکن است برخی گله‌مندی‌ها وجود داشته باشد، اما در این انتخابات بحث امنیت ملی مطرح است و باید به آن توجه ویژه کرد.

در انتخابات بحث امنیت ملی مطرح استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه ۳۰ بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات گفت: در خصوص انتخابات دو موضوع مطرح است که باید به آن‌ها توجه کرد. اول اینکه اصولا نهاد‌های نظام جمهوری اسلامی به وسیله انتخابات شکل می‌گیرند و کارآمدی آن‌ها به دو موضوع مربوط است؛ دومین موضوع هم اهمیت داشتن پشتوانه رای قوی برای کمک به نمایند‌ه‌هاست که می تواند به نماینده برای حل مشکلات مردم قدرت بیشتری بدهد.

او ادامه داد: اگر ما قصد داریم در کشور کار قوی انجام دهیم، نخستین کار این است که باید پشتوانه رای کشور را در نهاد‌های دموکراتیک قوی کنیم.

او افزود: موضوع دوم این است، افرادی که انتخاب می‌شوند، افراد متدین و خداترسی باشند و ویژگی سرزندگی و انقلابی بودن در مسیر حیات انقلاب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. کاردانی و باتدبیری موضوع دیگری است که در مسائل کشور اهمیت پیدا می‌کند، این موضوع همیشه برای جمهوری اسلامی مسئله اساسی است، اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند، ویژگی‌هایی که رهبری به آن اشاره کردند را داشته باشند و هم صلاحیت اخذ نظرات تخصصی را داشته باشند.

لاریجانی ادامه داد: نکته دوم که اهمیت دارد مربوط به این مقطع است که آمریکایی‌ها چند وجه را دنبال می‌کنند؛ یکی تحریم‌هاست که پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حجم وسیع از تحریم‌ها را نداشتیم. آمریکایی‌ها تنها روی مسئله تحریم متمرکز نشدند و انتخابات را هم در دستور کار خود قرار دادند و اینکه مردم را به عدم حضور و رای ندادن تشویق کنند.

او افزود: این موضوع یعنی آمریکایی‌ها متوجه شدند اگر مردم در انتخابات حضور موثر داشته باشند، روی کارآمدی کشور تاثیر می‌گذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یک موضوع دیگر هم این است که به نظرم مورد توجه آن‌ها قراردارد این است که در این مصافی که با آمریکایی‌ها داریم و فشار‌هایی که وارد می‌کنند. اگر ما می‌خواهیم در این مصاف موفق باشیم و کم هزینه عبور کنیم، باید به آن‌ها نشان بدهیم ملت در انتخابات شرکت جدی دارد، این کار به ما برای حل موضوع و جلوگیری از فشار آمریکایی‌ها قدرت می‌دهد.

او افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که مردم حضور کمرنگ‌تری در انتخابات داشته باشند که برای تاثیر بیشتر فشار تحریم روی مردم هم به کارآمدی نظام لطمه بزنند و هم استفاده ابزاری کنند. ما باید با حضور بیشتر و انتخاب درست، کارآمدی این نهاد حکومتی را افزایش دهیم و هم یک علامت قدرتمند بدهیم که بتوانیم آن‌ها را شکست بدهیم.

لاریجانی تصریح کرد: خارج از فلسفه اصلی نظام جمهوری اسلامی که حضور مردم در انتخابات می‌تواند یک تاثیر جدی در کارآمدی حکومت داشته باشد تا بتواند مشکلات مردم را حل کند، این مسئله دوم هم می‌تواند ناتوانی دشمن را نشان بدهد.

او با اشاره به گله‌مندی‌هایی که در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: الان بحث منافع و امنیت ملی کشور مطرح است. رای دادن ملت به نفسه در برابر این موضوع موثر است که دشمنان بفهمند راهبرد فشار اقتصادی و ماجراجویی‌های سیاسی که برای مقابله با ملت ایران انتخاب کرده‌اند، نادرست است و باید ریل این سیاست‌های تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من فکر می‌‎کنم انتخابات روز جمعه، دو مزیت اصلی برای کشور داشته باشد؛ به این معنا که هم عزت ملی را حفظ کند و هم به کارآمدی کشور کمک کند و از سویی دیگر هم دشمن را از ادامه مسیر خود منصرف کند.

او در پایان گفت: اختصاص چند ساعت زمان برای رای دادن، برای حل مشکلات مردم و منصرف کردن دشمن از مسیر خود و پیروزی در این مناقشه بزرگ نقش مهمی خواهد داشت و لذا با عنایت الهی و مدد ملت بزرگ، شاهد یک انتخابات باشکوه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار