سرمست گفت: برای راه‌اندازی مرکز نوآوری رایزنی‌های لازم در سطح ملی و استانی در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست استاندار قم شامگاه سه‌شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه نوآوری و فناوری که در تالار مرکزی شهر برگزار شد گفت: پارک علم و فناوری استان بستر لازم را برای فعالیت پررنگ شرکت‌های استارتاپی را فراهم کند.

استاندار قم تأکید کرد:برای فرهنگ‌سازی در رابطه با مسئله شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه آن‌ها باید زبان هنر به یاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور بیاید.

سرمست افزود: فرهنگ عمومی استان در رابطه با مسئله علم باید تغییر کند، نداشتن باور کافی به مسئله علم مهم‌ترین حلقه مفقوده استان در توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری محور است.

استاندار قم اضافه کرد: علم باوری و ایجاد ارزش‌افزوده از آن باید به‌عنوان فرهنگ قالب و گفتمان اصلی جامعه تبدیل شود تا از قبال آن زمینه لازم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود.

سرمست گفت: اگر مسئله پژوهش به‌درستی در سطح کشور نهادینه شود امکان عبور از دانشگاه‌های نسل سوم و ورود به دانشگاه‌های نسل چهارم و پژوهش محور فراهم می‌شود.

او بیان کرد: سهم علم در اقتصاد و درآمدزایی باید توسط فعالان اقتصادی محترم شمرده شده و ارتباط و پیوند بین صنعت، دانشگاه و فعالان اقتصادی تقویت شود.

سرمست یادآورشد: فرهنگ مهم‌ترین مسئله‌ای است که می‌تواند سرنوشت علمی و پژوهشی یک جامعه را متحول و دگرگون سازد و به‌همین دلیل باید برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در درجه اول به سراغ فرهنگ‌سازی برویم.

استاندار قم با بیان اینکه برای رسیدن شرکت‌های دانش‌بنیان به جایگاه واقعی خود باید دیدگاه‌های عمومی در رابطه با علم و شرکت‌های فناوری محور موردبازنگری قرار بگیرد، یادآورشد: فعالان اقتصادی و شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط‌های خود را توسعه دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار