مقیمی گفت: برنامه ریزی‌هایی برای برقی سازی دناپلاس و رانا داریم که در سال آینده آن را پیش خواهیم برد.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو در یازدهمین همایش موتور‌های درونسوز و نفت گفت: حتما از توان داخل در حوزه مهم صنعت بهره خواهیم برد و بر موضوع استفاده از توان داخل تمرکز داریم.

او بیان کرد: در حوزه تحولات موتور، استاندارد جهانی و سبد سوخت مهم است. در ۴۰ سال اخیر وضعیت سوخت گاز co ۲، ٢ برابر رشد کرده است. قریب به ٢٠ میلیون خودرو در کشور داریم.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: در حوزه ساخت موتور، فعالیت‌های خوبی انجام شده است. دنیا در این حوزه با شیب ضعیفی پیش رفته است.

مقیمی افزود: در سال ٢٠٢٠ روند ساخت ۸۵ درصد سوخت‌ها وصل به سوخت فسیلی است و پیش‌بینی می‌شود در سال ٢٠٣٠، ۱۵ درصد باقیمانده سوخت‌ها از این سوخت فاصله بگیرد.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: برای ساخت خودرو‌های برقی قدم‌هایی برداشته‌ایم. اکنون دستاورد‌های خوبی داشته‌ایم. یکی از رویکرد‌ها این بوده که به سمت سوخت گاز رفته‌ایم و اختلاف قیمت بنزین سهم سوخت بنزین را کاهش داد.

مقیمی تشریح کرد: در سال ٩٨ هدفگذاری کردیم تغییر سوخت را تغییر دهیم که در سال ٩٩، ۲۶ درصد تغییر خواهد کرد. در بحث استهلاک لاستیک باید پیشرفته‌تر شویم تا رویکرد‌ها تغییر کند.

او تشریح کرد: در بحث سوخت کمتر و برقی سازی اقداماتی انجام داده‌ایم و برخی خودرو‌ها برقی میشوند. برنامه‌ریزی‌هایی برای برقی‌سازی دناپلاس و رانا داریم که در سال آینده آن را پیش خواهیم برد.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در حوزه زیر ساخت وظیفه من خودروساز نیست که در آن پیش بروم. نیاز به بحث‌ها و تحقق اهداف مطرح است.

مقیمی افزود: برنامه‌هایی برای سبک سازی خودرو به خصوص خودرو پایه گازسوز داریم. تعهدهایمان در سال ٢٠٣٠ باید اجرایی شود که یکی از آن‌ها همین موضوع سبک سازی است.

او تشریح کرد: نقشه راه موتور ایران خودرو در پیش است، در حوزه گیربکس و پلتفرم اقداماتی انجام شده است، برنامه‌ای داریم سوخت خودروها تغییر کند و به سمت گازسوز و برقی برویم همچنین حذف موتور‌های سنگین سوز را داریم.

مقیمی گفت: حتما ایران خودرو به کسانی که ایده‌های جدیدی دارند بها خواهد داد و اگر افرادی ایده جدید داشته باشند حتما مورد حمایت قرار خواهند گرفت. نهایت همکاری با کسانی که در این مسیر قدم بر می‌دارند را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۷:۰۷ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشید ، اما تمام انرژی تان را بگذارید روی کراس اور چون‌که در دنیا و ایران تقاضای رو به رشدی دارد و توان خرید مردم پایینه فعلا میدان دار چینی ها هستند باید این بازار از دست مونتاژکاران خودروهای چینی گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۳:۵۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
گامی مثبت است ولی باقاطعیت جلو بروید
France
ناشناس
۰۹:۳۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
به امید موفقیت های بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
دنا پلاس و با تریم داخلی سورن پلاس بزنید ببینید چی میشه فوق‌العاده میشه یه دو نه بزنید ببینید چقدر خواهان پیدا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ها این درست است ، اما خودروهای با طراحی سبک باید انتخاب کنید که برق قدرت به حرکت دراوردن ان رات داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
شما بهتره در ب خودرو سازی تون رو ببندید با این ماشین های بی کیفیت که میسازید بیشترین تصادف جاده ایی بخاطر ضعف ماشین هست چقدر کشته بدیم تو جاده که شما ها راضی بشید که دیگه ماشین تولید نکنید
France
ناشناس
۰۹:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
نگو خودرو ساز
آخرین اخبار