سفارت روسیه در ژاپن اعلام کرد هیچ یک از مسافران روس کشتی ژاپنی «دیاموند پرینسس» مبتلا به کرونا نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، سفارت روسیه در ژاپن اعلام کرد هیچ گزارشی از ابتلای اتباع روس به ویروس کرونا در کشتی ژاپنی «دیاموند پرینسس» ثبت نشده است.

سخنگوی سفارت روسیه در توکیو امروز یکشنبه گفت: تاکنون این بیماری در بین مسافران روسی این کشتی تایید نشده است. این مقام همچنین از ادامه تلاش‌ها برای خارج کردن اتباع روس از این کشتی خبر داد.

پیش از این مقامات ژاپنی اعلام کردند با مشاهده چند نمونه ابتلا به ویروس کرونا در کشتی تفریحی «دیاموند پرینسس» شمار مسافرانی که به این ویروس مبتلا شده اند به ۳۵۵ تن رسیده است.

کاتسونوبو کاتو، وزیر بهداشت ژاپن در جلسه امروز یکشنبه گفت: با ثبت ۷۰ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در کشتی «دیاموند پرینسس» مجموع مبتلایان در این کشتی قرنطینه شده به ۳۵۵ تن رسید.

پیشتر سفارت آمریکا در ژاپن گفته بود قصد دارد همه شهروندان آمریکایی را از این کشتی تخلیه کند. کانادا نیز از اتخاذ چنین تصمیمی خبر داده است.

اکنون طبق آمار‌های رسمی، این ویروس سبب مرگ بیش از ۱۶۰۰ نفر در چین شده و سازمان جهانی بهداشت در خصوص این بیماری هشدار داده است. همچنین آمار مبتلایان به این ویروس از ۶۰ هزار نفر گذشته است.

کشتی ژاپنی حدود سه هزار و ۷۰۰ مسافر دارد که هزار و ۱۰۰ تن خدمه و دو هزار و ۶۷۰ تن مسافر هستند. به مسافران این کشتی اجازه داده شده برای تنفس هوای تازه وارد عرشه کشتی شوند و درجه دمای بدن آن‌ها دائما اندازه‌گیری می‌شود.

شیوع ویروس جدید کرونا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین آغاز شد و از آن زمان تاکنون در بیش از ۲۵ کشور جهان گسترش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار