استاندار ایلام با اشاره به اینکه مطالبات مردم مناطق سیل زده مثل عرب رودبار در پشت سد سیمره پیگیری می‌شود، گفت: خواسته مردم منطقه به حق است.

مطالبات مردم منطقه عرب رودبار پیگیری می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در دیدار با نمایندگان مردم روستا‌های عرب رودبار که با حضور نمایندگان سد سیمره و فرمانداران سیروان و بدره برگزار شد گفت: در سیل فروردین ماه ۹۸ نزدیک یک ماه کل منطقه را از نظر پشتیبانی و امدادرسانی پوشش دادیم، خود بنده چندین بار در منطقه و حتی در روستا‌های شهرستان کوهدشت حاضر شدم و برای پیگیری بیش از ۱۰ جلسه با دکتر جهانگیری، نوبخت، وزیر کشور و سایر مسئولان کشوری داشته‌ام و بیش از ۱۵ مکاتبه با مقامات کشوری انجام داده‌ایم.

او با اشاره به مذاکرات متعددی که همراه با استاندار لرستان برای احقاق حقوق مردم منطقه و روستا‌های پشت سد سیمره داشته، عنوان کرد: تلاش کردیم یک هیئت واحد تشکیل شده و قیمت گذاری‌ها عادلانه صورت گیرد و براساس قاعده و قانون و مصوبه‌ای که شامل سطح ۷۲۳ متر برای خسارات به منازل، زمین‌های کشاورزی و باغات و زیرساخت‌ها و بحث تملک زمین‌ها بوده به نفع مردم منطقه صورت گیرد.

استاندار ایلام در ادامه بیان کرد: درخواستی که امروز مردم دارند معقولانه است و با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی و باغات این عزیزان تملک می‌شود منبع درآمدی برای زندگی در این منطقه وجود نخواهد داشت و منطقی این است که منازل این افراد هم تملک شود تا بتوانند در جای دیگر اقدام به فعالیت و زندگی کنند.

او ادامه داد:، اما این خواسته مردم منطقه در اختیار استان نیست و ما با انجام مکاتبات و مذاکره با مسئولین ارشد کشور پیگیر این خواسته مردم خواهیم بود.

سلیمانی دشتکی در پایان برای رفع مشکل اهالی منطقه عرب رودبار تأکید کرد: خواسته مردم منطقه که منطقی هم هست پیگیری می‌شود و مکاتبه‌ای با امضای بنده با معاون اول رئیس جمهور و وزراء مربوطه صورت می‌گیرد و در خصوص تخصیص اعتبارات لازم برای تملک و پرداخت خسارات نیز مکاتباتی انجام می‌شود تا در خصوص اعتبار در نظر گرفته تجدید نظر صورت گیرد.

منبع : مهر

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.