روز دوم جشنواره فیلم فجر با اکران دو فیلم سودای سیمرغ در ۳ اکران در ساری به کار خود ادامه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، روز دوم جشنواره فیلم فجر چهارشنبه ساعت ۲۱ و ۱۶ فیلم تعارض محمدرضا لطفی و تهیه کنندگی سید امیر سیدزاده به نمایش در آمد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: «احساس می‌کنم دیوونه شدم... یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می‌کنن حساسیت پیدا کردم... اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می‌کنم پشت همه این دوربینا یه نفره... یه نفر که چهارچشمی داره منو نگاه می‌کنه.

تعارض: باید کمی یا تا حدودی پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی می‌بود!

این فیلم که با بازی سودابه بیضایی رضا بهبودی محمد صدیقی مهر رقیه افشین پور سعی کرده روایتی از تنهایی آدم‌ها داشته باشد
لطفی پیش از این فیلم با «روایت ناپدید شدن مریم» ایده‌های فکری خود را روی پرده سینما به مخاطب عرضه کرده بود. هر چند که «روایت ناپدید شدن مریم» فیلمی ویدئویی بود، اما روی پرده سینما‌ها هم اکران داشت. اما این بار لطفی با فیلمی سینمایی برای اولین بار پا به جشنواره گذاشته است.

این فیلم در اکران آنچنان نتوانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند و آن را بیشتر شبیه شوخی دید.

عامه‌پسند دومین فیلم سودای سیمرغ اکران شده در سی و هشتیمن جشنواره فیلم فجر در ساری بود.

این فیلم از ساعت ۱۸ و چهارشنبه ۳۰ روی پرده سینما سپهر به نمایش در آمد، «عامه‌پسند» به نویسندگی و کارگردان و تهیه کنندگی سهیل است که توانسته نظر مخایطان و منتقدان را به خود جلب کند.

عامه‌پسند: روایتی جذاب از زنانی که تحقیر شده‌اند

بیرقی با فیلم «عامه‌پسند» که به گفته خودش اثری ناشناخته است تلاش کرده که تصویری متفاوت از زندگی و خواسته‌های زنانه را به تصویر بکشد. فیلمی که در آن یک زن ۵۷ ساله با بازی «فاطمه معتمدآریا» تلاش می‌کند به شکل متفاوت و خلاف آن چه عرف جامعه می‌پسندد زندگی کند و در آستانه ۶۰ سالگی شبیه به جوان‌های بیست‌ و چند ساله زندگی کند. این کارگردان جوان در «عامه‌پسند» تقابل عرف و خواسته‌های شخصی را نشان می‌دهد.

بیرقی با فیلم «عامه‌پسند» سه‌گانه خود را درباره زن ساخته است. هر سه قهرمان آثار بیرقی که زن هستند، همگی کنشگرند. می‌خواهند مبارزه کنند، مستقل باشند و از حق و حقوقشان به‌عنوان یک زن دفاع کنند. البته در فیلم «من» با زنی مواجه هستیم که خلافکار است. در «عرق سرد» با یک زن ورزشکار و در «عامه‌پسند» با یک زن میانسال مواجه می‌شویم که فاطمه معتمدآریا نقشش را بازی کرده است. اما این خانم در شخصیت‌پردازی نسبت به دو کاراکتر قبلی منفعل‌تر است.

فاطمه معتمدآریا، هوتن شکیبا و باران کوثری بازیگران مطرح و شناخته شده فیلم «عامه پسند» هستند که حضورشان احتمالا خیلی‌ها را به سینما می‌کشاند.

اکران فیلم‌های فجر سی و هشتم تا ۲۱ بهمن در ساری ادامه دارد و هر روز ۲ فیلم در سینما سپهر ساری طی ۳ سانس روی پرده می‌رود.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.