چراغ اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ساری روشن شد

در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در اولین اکران همزمان آن در سینما سپهر ساری ۲ فیلم در سه اکران به نمایش درآمد.

چراغ اکران فیلم‌های جشنواره فجر در ساری روشن شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر و در اولین اکران همزمان آن در سینما سپهر ساری، در ابتدا فیلم پوست از آثار حاضر در بخش نگاه نو و سودای سیمرغ فیلمی در ژانر وحشت! اکران شد.

این فیلم که با کارگردانی و نویسندگی بهمن ارک و بهرام ارک، برادران دوقلوی سینمای ایران و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح در سال ۱۳۹۷ ساخته شد.

این فیلم که از افسانه‌های عاشقانه محلی وام گرفته و موضوع آن عشق جادو و خرافه پرستی است نخستین فیلم ترکی سینمای ایران است که به صورت حرفه‌ای تولید و اکران می‌شود.

فیلم پوست نخستین اثر بلند سینمایی برادران ارک است. سال ۱۳۹۶ نیز فیلم کوتاه حیوان با کارگردانی این دو برادر، جوایز متعدد جهانی و ملی ایران از جمله جایزه سینه فونداسیون فستیوال کن و سیمرغ بلورین جشنواره فجر را از آن خود کرده‌است.

پوست داستانی درباره خانواده متشکل از یک مادر و پسر که زندگی به دلایلی دچار مشکل می‌شودرا با نگاهی عاشقانه در فضای آمیخته باسحروجادوروایت می‌کند.

این فیلم بدون استفاده از اسامی و چهره‌ای شناخته شده جذابیت‌های زیادی برای مخاطبان بیان می‌کند. این فیلم دوبار در سه شنبه اکران شدا

دومین فیلم شب اول اکران جشنواره سی و هشتم فیلم شنای پروانه ساخته محمد کارت بود.

چهارمین فیلمی که از میان فیلم اولی‌ها در بخش سودای سیمرغ حضور دارد، شنای پروانه به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی است.

محمد کارت که در عرصه سینمای مستند کارگردانی شناخته شده است و فیلم‌هایی مثل آوانتاژ و بچه‌خور را در کارنامه داشته، اولین فیلم سینمایی خود را با نام شنای پروانه و بازی جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی در نقش هاشم، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری ساخته است.

فیلمنامه این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد، توسط محمد کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: در جنوب شهر، شنای پروانه طوفان به پا می‌کند.

شنای پروانه اثر محمد کارت مورد توجه علاقمندان سینما قرار گرفته است. مخاطبین زیادی این فیلم را تحسین کرده اند و آن را اتفاق جشنواره امسال دانسته‌اند. بازی امیر آقایی، جواد عزتی و پانته‌آ بهرام در این فیلم تحسین شده است.

فیلم در واقع نگاه مردم شناسانه از یک طبقه لاتهادارد و میخواهد جهان این قشر رابه ما نشان دهد.

این فیلم محصول تجربه زیستی کارگردان و در ادامه مستندات اوست.

موضوع ملتهب اجتماعی با نگاه مستقل فیلمساز به شخصیت‌ها و کمی نزدیک به فیلم‌های مغز‌های کوچک زنگ زده و متری شش و نیمکه منتقدان می‌گویندخشونت فیلم بر علیه خشونت است.

ساعت ۱۶ عصر ۱۶ بهمن ماه هم فیلم تعارض به کارگردانی محمدرضا لطفی، ساعت ۱۸.۳۰ عامه پسند- به کارگردانی سهیل بیرقی و ساعت ۲۱ شب نیز بار دیگر در سانس آخر فیلم تعارض به کارگردانی لطفی برای دوستداران این فیلم به نمایش گذشته خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار