واشنگتن پست در مطلبی به انتقاد از سخنرانی سالیانه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره پرداخت و آن را اقدامی تبلیغاتی توصیف کرد.

واشنگتن پست: ترامپ در سخنرانی سالیانه‌اش در کنگره فقط از خودش تبلیغ کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن پست نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از نطق سالیانه‌اش برای هیاهو درباره برتری خودش استفاده کرد.

این روزنامه در مطلبی نوشت: این نطقی بود که با هدف تحقیر (مخالفان) و جلب احترام (به خود) ایراد شد. نطق سالیانه که رئیس جمهور به دعوت رئیس مجلس نمایندگان ارائه می‌کند، سخنرانی است که در آن وی به تبعیت خود از کنگره اذعان می‌کند، اما رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، از آن برای تبلیغ برای برتری خودش استفاده کرد.

ترامپ در سخنرانی‌اش از استیضاح که هنوز رای نهایی به آن صادر نشده است، هیچ نگفت. او به گونه‌ای رفتار کرد که گویی متوجه ناخرسندی که چندین ماه در تیتر‌های نشریات منعکس شده است، نبود؛ رفتار او به نطق سالیانه بیل کلینتون در ۱۹۹۹ شباهت داشت.

بیشتر بخوانید: دروغ‌های ترامپ در سخنرانی سالیانه‌اش

ترامپ از همه چیز دولت خودش تعریف کرد و از آن برای خودش اعتبار کسب کرد و «دولت‌های قبلی» را برای همه کار‌های منفی شان ملامت کرد. او به ستودن خودش برای پایین آوردن بیکاری پرداخت که روند آن عمدتا در دولت باراک اوباما کلید خورد. او به اینکه آمریکا تولیدکننده پیشتاز نفت و گاز در جهان شده است، بالید در حالیکه این روند در دولت اوباما شروع شد. او وعده داد که دولتش همیشه بیمه درمانی را برای همه کسانی که به آن نیاز دارند تامین خواهد کرد در حالیکه دولت او در تلاش برای محدود کردن قوانینی که این بیمه را تضمین می‌کنند، در دادگاه بوده است.

ترامپ در حالی نطق سالیانه خود را ایراد می‌کرد که در آستانه تبرئه شدن از استیضاح قرار دارد. او سومین رئیس جمهور آمریکاست که روند استیضاح درباره او اجرا شده است و این لکه‌ای است که هرگز پاک نخواهد شد. سناتور‌های وفادار به ترامپ از شهادت دادن جان بولتون مشاور امنیت ملی اخراج شده او جلوگیری کردند، اما روایت بولتون از رخداد‌ها احتمالا تا پیش از انتخابات منتشر می‌شود. میزان مقبولیت ترامپ طبق نظرسنجی گالوپ در بالاترین میزان خود و در حد ۴۹ درصد باقی مانده است، اما او تنها رئیس جمهوری آمریکاست که میزان مقبولیتش هرگز به ۵۰ درصد نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار