استاندار مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب مازندران گفت: نظر نهایی شورای نگهبان همان قانونی است که همه ما موظف به پذیرش آن هستیم.

همه موظف به پذیرش نظر نهایی شورای نگهبان هستیم

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسین زادگان استاندار مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه غرب مازندران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در خصوص برگزاری  انتخابات بهتر در استان مازندران چه برنامه‌ای دارید، گفت: شاید اختلاف نظر بین هیات اجرایی و تایید نهایی صلاحیت‌ها وجود داشته باشد، اما نظر نهایی شورای نگهبان قانونی است که همه ما موظف به پذیرش آن هستیم.

او افزود: در استان مازندران کاندیدا‌هایی که با سلایق مختلف وجود دارد و باید کمک کنیم تا مشارکت حداکثری و موثر مردم را داشته باشیم.

استاندار مازندران گفت: اگر دلخوری از عدم صلاحیت‌ها وجود دارد، راهش قهر از انتخابات نیست بلکه باید تلاش شود تا با وضع موجود انتخاب بهتر صورت گیرد.

حسین زادگان با بیان اینکه در باشکوهتر شدن برگزاری انتخابات همه نقش دارند، ادامه داد: رسانه‌ها در رفع ابهامات و تبیین جایگاه مجلس و تاکید بر حضور در انتخابات نقش اساسی دارند.

او دوران فعلی را جز دوران طلایی رسانه‌ها بعد از انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: آموزش‌هایی به خبرنگاران باید داده شود که طوری نقد کنند تا حریم خصوصی و خانوادگی افراد و مدیران حفظ شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه تعداد شکایت‌ها از اصحاب رسانه‌ها کم شده است، گفت: از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها انتظار می‌رود علاوه بر اشرافیت به دانش حقوقی، بین انتقاد و اتهام تفاوت قائل شوند و مدیران هم باید ظرفیت بالاتری برای شنیدن انتقاد‌ها داشته باشند.

حسین زادگان با اشاره به اولویت‌های مهم استان گفت: پسماند یکی از مهمترین اولویت‌های در غرب مازندران است و اولین زباله سوز استان مازندران امسال در شهرستان نوشهر بهره برداری می‌شود.

او با بیان اینکه مدیریت پسماند را در استان به ۹ منطقه تقسیم بندی کردیم، ادامه داد: از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیانی که قابلیت عملیاتی کردن تبدیل پسماند را داشته باشند نیز استفاده خواهد شد.

استاندار مازندران آزادراه تهران- شمال را ازاولویت‌های استان دانست و گفت: تعریض مسیر و عدم افزایش عوارض آزادراه از موارد در حال پیگیری است.

حسین زادگان با بیان اینکه آزادراه ساحلی در ردیف مطالعاتی سازمان برنامه قرار دارد گفت: ساخت جاده ساحلی از چالوس تا محمودآباد به طول ۶۰ کیلومتر مورد مطالعه قرار می‌گیرد و در صورت جذب سرمایه‌گذاراطلا‌ع‌رسانی خواهد شد.

استاندار مازندران گفت: تیم‌های ورزشی تحت مدیریت بخش خصوصی هستند و دولت در مازندران تیمداری نمی‌کند، اما توسعه زیرساخت فضای ورزشی از وظایف ما است که متناسب با اعتبارات اختصاصی انجام می‌شود.

او در خصوص ایجاد گردشگری دریایی گفت: حدود ۱۶۰ اسکله پیش بینی شده که برای بهره برداری از آن مجوز‌های بدون نام گرفته می‌شود تا در صورت حضور سرمایه‌گدار کار راحت‌تر انجام شود.

حسین زادگان آزادسازی سواحل را راهی برای دستیابی به این اهداف اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد سواحل که در اختیار نهاد‌های دولتی و نظامی بودند آزادسازی شد و بقیه باید تا اوایل سال آینده تکلیف خود را مشخص کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.