نماینده مؤسسه حقوقی جامعة‌القرآن کریم در خراسان شمالی گفت: از هر ۱۲۰ نفر در فاروج، یک نفر جزء ۱۰ تا ۳۰ قرآن کریم را حفظ است.

نهضت حفظ قرآن در فاروج ستودنی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  ابراهیم شوشتری، نماینده حقوقی مؤسسه جامعة‌القرآن کریم در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه از هر ۲۸ نفر در فاروج یک نفر حافظ جزء یک تا ۱۰ قرآن کریم است، اضافه کرد: نسب موجود در کل کشور اگر بی‌نظیر نباشد کم‌نظیر است و این نهضت حفظ قرآن کریم در فاروج ستودنی است.

او با بیان اینکه خیرین قرآنی نیز برای حمایت از این نهضت قرآنی در فاروج وارد میدان شده‌اند، اظهار کرد: از سال ۸۴ تاکنون هشت موقوفه قرآنی در فاروج به ثبت رسیده است که نشان از اهمیت این موضوع برای خیرین و مردم شهرستان دارد.

شوشتری با تأکید براهمیت شروع فعالیت موسسه جامعة‌القرآن کریم در خراسان شمالی، افزود: شعبه‌های خواهران، برادران و خردسالان مؤسسه در شهرستان‌های استان فعال هستند و یکی از دستاورد‌های این مؤسسه را می‌توان ۱۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم در استان دانست و این مسئله موجب خرسندی است.

نماینده مؤسسه حقوقی جامعة‌القرآن کریم در خراسان شمالی با تأکید براینکه مبادا اهل قرآن در جامعه کم شمرده شود، ادامه داد: برخی از حافظان قرآن استان در آزمون سنجش شرکت کرده‌اند و مدارک کارشناسی قرآن و حدیث را از وزارت علوم کسب کرده‌اند که بسیار مورد اهمیت است.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.