نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت برگزار می‌شود

اولین کنفرانس حقوق ساخت، در دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود‌.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عباسیان، دبیر نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت اظهار کرد: اولین کنفرانس حقوق ساخت، روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن ۹۸ در دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود‌.
 
او افزود: تعداد ۷۰ مقاله تخصصی به این کنفراس ارسال شده است که مقالات برتر ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه تمرکز اصلی ما بر مباحث صنعتی است، تصریح کرد: ارائه مقالات اهمیت دارد، اما مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنفرانس معرفی حقوق ساخت است.

عباسیان تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی را می‌توان بدون مراجعه قضایی حل و فصل کرد که این موضوع مغفول واقع شده است. ما در این کنفرانس مباحث ساخت و ساز و حقوق را با هم تجمیع کرده و ارائه می‌دهیم.

عضو هیئت علمی دانشکده عمران افزود: برای اولین بار می‌خواهیم در کشور به این موضوع بپردازیم و از ظرفیت علم آموزان در حوزه حقوق و ساخت و ساز استفاده کنیم در حقیقت تمرکز اصلی کنفرانس بر حل مسائل و مشکلات صنعت ساخت و ساز در حوزه ادعا‌ها و مشکلات حقوقی قرارداد‌ها است.

عباسیان با بیان اینکه بسیاری از دعاوی قراردادی در پروژه‌های عمرانی بدون مراجعه به دادگاه و توجه به رویکرد داوری می‌توان حل و فصل کرد.

گفتنی است؛ دپارتمان حقوق دانشگاه شهیدبهشتی و همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت از حامیان معنوی این کنفرانس ملی هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار