رئیس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران:

اخذ مالیات از سلبریتی‌ها در اختیار من نیست

پارسا گفت: اخذ مالیات از سلبریتی‌ها سلسله مراتبی دارد که در اختیار من نیست و توضیح بیشتری هم‌اکنون در این مورد ندارم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در جمع خبرنگاران گفت: آیین نامه جدید بررسی تراکنشهای بانکی،حساب های بالای ۵ میلیارد تومان بررسی می شوند، ممکن است از این حساب ها تنها ۲ تا ۳درصد مشمول پرداخت مالیات شود.


بیشتر بخوانید: با درآمد مالیاتی دولت نمی‌توان کاری کرد


وی ادامه داد: البته بررسی حساب‌ها به معنی آن نیست که تراکنش‌ها الزاما مشمول مالیات می‌شود، بلکه پیش بینی آن است که دو تا سه درصد از این حساب‌ها مشمول پرداخت مالیات شوند.

رئیس سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: هم اکنون، مجموعه اطلاعاتی که در کشور در رابطه با معاملات، املاک و... وجود دارد، به سرعت در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد‌ و در این خصوص روند خوبی در پیش گرفته شده است.

پارسا در ادامه از  مالیات بر مجموع درآمد خبر داد و گفت: این موضوع مجموعه پیوسته‌ای است که وزارت امور اقتصادی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تهیه کرده و فعلا در دولت است و ان‌شاءالله به زودی به مجلس فرستاده می‌شود.

وی یادآوری کرد: برآورد‌های ما از فرار مالیاتی آن است که در کشور حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در خصوص اخذ مالیات از سلبریتی‌ها  گفت: آنچه که به عنوان قانون در خصوص اخذ مالیات بر کشور حاکم است، آن است که کل فعالیت‌های هنری و فرهنگی معاف از مالیات است، اما در خصوص اینکه در اصلاحیه بعدی چه تصمیمی اتخاذ شود دارای سلسله مراتبی است که در اختیار من نیست و توضیح بیشتری هم‌اکنون در این مورد ندارم.

پارسا افزود: وقتی می‌گویند معافیت در امور فرهنگی یعنی اینکه ارزش افزوده‌ای روی بلیت سینما وارد نشود و در اینجا بحث مستقیم سلبریتی‌ها مدنظر نیست. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

وی یادآوری کرد: مجموعه جهت‌گیری‌های حاکم این است که مالیات مشروع، محدود، کاهنده،‌ تضمین‌دار و برای کل اصناف باشد و اینکه این موضوع در اصلاحیه‌ای که وزارت امور اقتصادی و دارایی به دولت فرستاده مدنظر قرار داده شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مورد نصب کارتخوان در مطب پزشکان  گفت: در آخرین نشستی که با جامعه پزشکی کشور برگزار شد تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌در نظام پزشکی کشور ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و با سازوکارهایی که در اختیار آنها وجود دارد به صورت احسن این مسئله را حل کنند.

پارسا در ادامه گفت: قانون در این مورد مهلت داده و تکلیف کرده، اما سازمان امور مالیاتی کشور در خردادماه سال آینده، بعد از دریافت اظهارنامه‌ها مالیات‌ها را بررسی می‌کند و اگر کسی اظهارنامه ارائه نداده باشد، تکلیف خود را در این مدت انجام نداده و با وی برخورد می‌شود.

وی  گفت: مانند ۱۵ صنف دیگر این موضوع به آن‌ها ابلاغ شده و ما موضوع اظهارنامه‌های مالیاتی و اخذ مالیات از آن‌ها را دنبال می‌کنیم و اگر این صنف به تکلیف قانونی خود عمل نکرده باشد، در خرداد ماه سال آینده جرایم بسیار سنگینی در انتظارشان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۲۱:۴۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
چطور هرماه به راحتی ا حقوق کارمندان و کارگزان و ... مالیات کسر می کنید ولی از حقوق میلیاردی سلبریتی ها نمی تونید؟؟!!!!
آخرین اخبار