بنیاد خیریه پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی فسا تاسیس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجتبی فرجام معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: برای اولین بار در وزارت بهداشت، بنیاد خیریه پژوهشی به همت پرفسور حسین علی رونقی در دانشگاه علوم پزشکی فسا تاسیس شد.

او، بیان کرد: رونقی استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی فسا و بنیان گذار این دانشگاه، با ابتکاری خلاقانه بنیاد خیریه پژوهشی ویژه‌ای به صورت مردم نهاد تاسیس کرده تا بتواند بر اساس اولویت‌های سلامت شهرستان فسا طرح‌های تحقیقاتی کاربردی را برای رفع مشکلات در حوزه سلامت، پیشگیری از بیماری‌ها و توسعه سطح سلامت مردم این شهرستان را برنامه ریزی کند.

فرجام تصریح کرد: این بنیاد  مطابق اساسنامه می‌تواند از پژوهشگران صاحب ایده‌های تحقیقاتی یا فناوری برای رفع مشکلات سلامت شهرستان، استان یا کشور حمایت مالی، پشتیبانی و تشکیلاتی داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی فسا ادامه داد: هیات موسس این بنیاد مردم نهاد از فرهیختگان علوم پزشکی ایران از جمله حسین رونقی و رضا ملک زاده تشکیل شده است و اعضای هیات مدیره آن اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مدیریت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی فسا هستند که علی اصغر خالقی رئیس دانشگاه، ریاست هیات مدیره را برعهده دارد.

پروانه فعالیت این موسسه پژوهشی  ۲۹ دی ماه امسال در وزارت کشور تصویب شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.