مرحله دوم تزریق واکسن فلج اطفال در چهارمحال و بختیاری همزمان با ۱۶ استان از پنجم بهمن ۹۸ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان، از اجرای مرحله دوم تزریق واکسن فلج اطفال در استان همزمان با ۱۶ استان دیگر از پنجم بهمن ۹۸ خبر داد.

او افزود: طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال برای متولدین یکم فروردین ۱۳۹۵ به بعد در استان اجرا می‌شود.

جزایری اضافه کرد: واکسن فلج اطفال به دو صورت خوراکی (قطره) و تزریقی تولید و تجویز می‌شود و هر دو نوع این واکسن، کاربردی و مؤثر هستند.

او با بیان اینکه بهترین ابزار برای پیشگیری از بروز بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون علیه این بیماری است ادامه داد: در کشور واکسن خوراکی فلج اطفال که تولید مؤسسه سرم سازی رازی است، همچنان در شش نوبت از بدو تولد تا شش سالگی استفاده می‌شود.

جزایری گفت: در سال ۱۳۹۴، سازمان جهانی بهداشت به همه کشور‌های دنیا که از واکسن خوراکی استفاده می‌کنند توصیه کرد به منظور آمادگی برای مراحل نهایی ریشه کنی فلج اطفال، یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال را به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه کنند.

او افزود: بنا به این توصیه و مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی از شهریور ۱۳۹۴ یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار