یک جراح و متخصص چشم گفت: گلوکوم یا آب سیاه، بیماری است که با آسیب عصب بینایی می تواند سبب نابینایی افراد شود.

از بیماری گلوکوم چه مبدانید؟/ بیماریی که روزگار عصب بینایی را سیاه می کندنسیم اویسی جراح ومتخصص چشم  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: گلوکوم یا آب سیاه، بیماری نام آشنا که سبب آسیب عصب بینایی می شود و در صورت عدم تشخیص به موقع می تواند منجر به نابینایی افراد شود. 

او افزود: افراد بالای ۴۰ سال، افراد دارای سابقه بیماری گلوکوم در خانواده، افرادی که کورتون مصرف می‌کنند و افراد مبتلا به بیماری دیابت، در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

اویسی ادامه داد: امکان ابتلا کودکان به بیماری گلوکوم وجود دارد و این بیماری با بزرگی قطرقرنیه، ریزش اشک، ترس از نور و نزدیک بینی پیشرفته  خود را بروز می دهد.

این جراح و متخصص چشم با بیان اینکه فشار طبیعی چشم بین ۱۰ تا ۲۱ میلی متر جیوه است، اظهارداشت: فشار چشم بالاتر از ۲۱، خطر ابتلا به گلوکوم را افزایش می‌دهد بنابراین یکی از راه های تشخیص زود هنگام این بیماری بررسی دوره‌ای فشار چشم است.

او اضافه کرد: بیماری گلوکوم از طریق درمان های دارویی، جراحی و لیزر قابل کنترل و پیشروی است اما باعث برگشت دید از دست رفته نمی‌شود.

او با بیان اینکه افراد مبتلا به بیماری گلوکوم تا پایان عمر باید تحت نظر باشند، افزود: تعداد قطره‌هایی که بیماران مبتلا به آب سیاه استفاده می‌کنند زیاداست و همه این قطره‌ها دارای ماده نگه دارنده هستند که در طولانی مدت به چشم آسیب می‌رساند به همین دلیل توصیه می‌شود این بیماران  از اشک مصنوعی استفاده کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.