عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شید صدوقی یزد گفت: بخش روماتولوژی بیمارستان شهید صدوقی مجهز به دستگاه کاپیلاروسکوپی شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد باقر اولیا عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شید صدوقی یزد گفت: دستگاه کاپیلاروسکوپ یکی از ابزار‌های کمک تشخیصی در بیماران روماتولوژی است و بیشترین کاربرد آن در خصوص کسانی است که از ،سردی و تغییر رنگ، انگشتان دست در مواجهه با سرما رنج می‌برند.

او افزود: درصدی از این بیماران، بیماری روماتیسمی دارند که ممکن است اولین علامت بیماری، تغییر رنگ انگشتان در مواجهه با سرما باشد.

اولیا ادامه داد: با بررسی که از چین ناخن انگشتان دست بیماران با این دستگاه بعمل می‌آید عموما موارد بیماری (پاتولوژیک) از اشکال غیربیماری قابل تشخیص خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شید صدوقی یزد ادامه داد: جزئیات تغییرات مویرگی که با چشم غیرمسلح قابل ارزیابی نیست با استفاده از این دستگاه عملی می‌شود.

او گفت: یکی از کاربرد‌های این دستگاه کاربرد آموزشی است که با توجه به فراهم شدن مقدمات پذیرش دستیار فوق تخصصی روماتولوژی در دانشگاه، این دستگاه به عنوان یکی از ابزار‌های پیش نیاز در تربیت دستیاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار