مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: به هیچ عنوان اینگونه نیست که رد صلاحیت از یک جناح باشد؛ از همه جناح‌ها افرادی هستند که رد یا تایید شده اند و اسناد و مدارک موجود است و اگر کسی می‌خواهد اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا رضایی مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان گفت: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان به مردم استان کرمان این اطمینان خاطر را می‌دهد که عندالله و تحت هیچ شرایطی ما به فرد نگاه نکرده ایم و در مواردی نمی‌دانستیم از کدام گروه و جناح است.

اواظهارکرد: روند مراحل برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر مبنای زمان بندی در حال انجام است و بعد از تشکیل هیئت‌های اجرایی و نظارت استان و شهرستان ها، روند تایید یا رد صلاحیت داوطلبان در مرحله اول توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام شده است.

رضایی افزود: در مجموع در استان کرمان ۳۶۲ نفر نامزد برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده بودند که ۶۲ نفر از این تعداد انصراف داده و ۳۶ نفر توسط هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده اند که برخی از این افراد به شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کرده اند.

اوبا اشاره به اینکه هیئت نظارت استان کرمان با توجه به محتویات پرونده کاندیدا‌ها تشکیل جلسه داده و نظر مشورتی خود را اعلام کرده، گفت: هیئت نظارت استان مرجع رسیدگی و تایید یا رد صلاحیت هیچ کاندیدایی نیست و هیئت مرکزی نظارت بر امر انتخابات این کار را انجام می‌دهد و استان فقط نظر مشورتی خود را اعلام می‌کند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان بیان کرد: امسال مراجع چهارگانه استعلام همکاری خیلی خوبی با هیئت نظارت داشته اند و با توجه به اینکه پرونده‌ها سیستمی شده، مکاتبات شورای نگهبان از طریق بالاترین مرجع صادرکننده صورت می‌گیرد و ممکن است اطلاعاتی که هیئت مرکز داشته باشد به مراتب بیش از ما باشد لذا هیچگونه شبهه‌ای وجود ندارد، زیرا مرجع صادرکننده رای هیئت مرکزی نظارت است.

اوافزود: احتمال دارد مواردی در پرونده فرد وجود داشته باشد که ما در استان نداشته باشیم و به همین دلیل نامزد‌هایی که به رد صلاحیت یا عدم احراز اعتراض دارند باید به هیئت مرکزی نظارت مراجعه کنند و آنجا علت عدم احراز یا رد صلاحیت را بخواهد که طبق قانون باید در اختیارشان قرار بگیرد.

او با اشاره به اینکه افرادی می‌گویند نامزد‌های یک جناح بیشتر رد صلاحیت شده و از یک جناح کمتر، بیان کرد: به مردم استان کرمان این اطمینان خاطر را می‌دهد که عندالله و تحت هیچ شرایطی ما به فرد نگاه نکرده ایم و در مواردی نمی‌دانستیم از کدام گروه و جناح است.

رضایی اظهار کرد: به هیچ عنوان اینگونه نیست که رد صلاحیت از یک جناح باشد؛ از همه جناح‌ها افرادی هستند که رد یا تایید شده اند و اسناد و مدارک موجود است و اگر کسی می‌خواهد اعلام می‌کنیم.

او با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم انتخابات را مهندسی کنیم، گفت: هر فردی که از نظر ماهیتی پرونده وی مشکل نداشته باشد، تائید شده است و خود افراد می‌دانند که زمانی که مدیر بوده‌اند باید اعتباری را در جای خاص هزینه می‌کرده، اما در جای دیگر هزینه نموده و این می‌شود یکی از مصادیق عدم التزام به قانون و واحد‌های نظارتی اعلام کرده اند که خلاف انجام داده است.

مسئول دفتر شورای نگهبان در استان کرمان گفت: مردم بدانند فردی که حق کسی را ضایع و تعدی کرده و در مسائل مالی مشکل داشته، از مصادیق عدم التزام به قانون محسوب می‌شود.

او افزود: به فرموده امام راحل مجلس در راس امور و عصاره فضائل ملت است و بنابراین نامزد‌های انتخابات مجلس باید همه مسائل را رعایت کنند و کسی که رعایت کند مطمئنا تایید صلاحیت می‌شود و خدای ناکرده بحث تهمت زدن به نامزد‌ها و این مسائل نیست.

رضایی با اشاره به اینکه باید ابتدا بدانیم در پرونده فرد چه مسائل و مواردی وجود داشته و آن زمان قضاوت کنیم، گفت: باید قضاوت را به کسانی بسپاریم که از پرونده افراد آگاهی و استعلام از مراجع چهارگانه را دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.